گزارش و تحلیل

روسیه با عملیات ویژه خود رودست ناتو زد

© Sputnik / Evgeny Biyatovروسیه با عملیات ویژه خود رودست ناتو زد
روسیه با عملیات ویژه خود رودست ناتو زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
اشتراک
مهم ترین نتیجه عملیات ویژه روسیه در اوکراین این بود که ثابت کرد کشورهای غربی در حال توطئه چینی بر علیه روسیه بودند.
قطعا آنها به خوبی می دانستند که روسیه به هیچ وجه قبول نخواهد کرد موشک های ناتو در کنار مرز هایش در اوکراین نصب شود و اینکه آقای زلنسکی از زمان به قدرت رسیدن زمینه انجام چند مانور مشترک با آمریکا و انگلیس را ایجاد کرد و مدام مناطق روس تبار اوکراین را هدف قرار می داد و روس تبارها را به خاک و خون می کشید، قطعا نتیجه اش این می شد که روسیه مجبور شود واکنش نشان دهد.
اما احتمالا آنها منتظر زمان دیگری برای واکنش بودند واین عملیات نشان داد که اگر روسیه دیرتر اقدام کرده بود شاید کار بسیار سخت تر می شد.
بدیهی بود در صورتی که آقای زلنسکی به دنبال تامین امنیت کشور خود بود هیچ دلیلی نداشت که دست به اقدامات تحریک آمیز بر علیه همسایه اش بزند و یا اینکه حتی وقتی می دید که نیروهای نظامی روسیه نزدیک مرز اش مانور می دهند باید متوجه می شد که برای تامین امنیت کشورش هم که شده باید سریع به دنبال راهکار سیاسی باشد نه اینکه اقداماتی در افزایش تنش انجام دهد.
البته برخی این را به حساب بی تجربگی سیاسی او می گذارند ولی واقعیت این است که وی از طرف دیگری و برای اهداف دیگری هدایت می شد و هنوز هم می شود.
طرفهایی که نه اوکراین برایشان مهم است و نه مردم اوکراین.
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
لاوروف سازندگان درگیری در اوکراین را مورد خطاب قرار داد
آیا به یاد دارید در بهبوهه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ مدعی بود که پسر آقای بایدن با باند های فساد اوکراین شراکت دارد.
خوب الآن معلوم شد که ظاهرا باندهای فساد اوکراین هم در انتخابات آمریکا تاثیرگذار بوده اند.
تحریم ها و واکنش هایی که امروزه از طرف کشورهای غربی مشاهده می کنیم عموما مساله ای نبوده که از قبل هماهنگ شده نبوده باشد وگرنه به زمان نیاز بود تا اینها بتوانند با هم هماهنگ کنند و چنین کارهایی را انجام دهند.
از ماجرای تحریم های اقتصادی و بانکی که آنها بر علیه روسیه طی چند روز وضع کردند بگیرید تا واکنش های دوگانه مجامع ورزشی و هنری و رسانه ای و شرکت های شرکت های مختلف وابسته به کشورهای غربی از جمله شرکت های اینترنتی و صاحبان گروه های اجتماعی و ...
تصور اینکه همه اینها خودسر انجام شده و همه ظرف چند روز با هم هماهنگ شدند تا به یکباره این کارها را انجام دهند و یا اینکه کارگردانان اخبار کاذب خودسر آمدند و چنین کارهایی را از خود در رسانه های گروهی و رسانه های جمعی بر علیه روسیه ارائه دادند، فقط برای برخی قانع کننده است که نمی دانند هماهنگ کردن همه این مسایل چه قدر وقت و زمان و زحمت نیاز دارد.
اینکه به یکباره رئیس جمهوری اوکراین بیاید واعلام کند که هر خارجی ای که حاضر باشد در کنار اوکراینی ها بجنگد را برای پیوستن به او دعوت می کند، یعنی آنها از خیلی وقت پیش برخی ها را را به اوکراین برده اند و آماده کرده اند که در چنین شرایطی از آنها استفاده کنند و آقای زلنسکی به خوبی می داند که مردم و ارتش اوکراین با او همراهی نخواهند کرد و برای جنگ خود به مزدوران خارجی نیاز دارد.
همچنین باید توجه داشت که هر خارجی ای که نمی تواند بیاید و سلاح حمل کند و بجنگد وانسان بکشد، عموما باید دوره های نظامی دیده باشد و تجربه جنگ داشته باشد.
فقط افرادی که با شرایط جنگی آشنایی ندارند می توانند باور کنند که رئیس جمهوری کشوری فی البداهه و خودسر حاضر می باشد که از هرجای جهان شده جنگجو به کشورش بروند و تصور می کند که همه برای آن کشور خواهند جنگید.
یا اینکه تصور می کند که مردم با مثلا کوکتل مولوتوف می توانند جلوی تانک هایی را بگیرند که حتی آر پی جی هم به آنها آسیب نمی زند.
در نهایت ممکن است بتوانند در سرمای اوکراین فضا را مقداری برای تانک ها گرم کنند.
همه اقدامات انجام شده نشان می دهد که نقشه ای بسیار مفصل برای روسیه کشیده شده بود و قبل از اینکه وقت پیاده سازی این نقشه فرا برسد روسیه به یکباره همه چیز را به هم زد و بر عکس پیش بینی ها عملیات ویژه خود را انجام داد.
در حالی که هر ناظر و تحلیلگر نظامی می تواند تایید کند که ارتش روسیه به قصد کشتار مردم غیر نظامی ورود نکرده و ساختار عملیاتی آن مبنی بر نابودی سرزمین های مقابل نبوده ولی تبلیغات رسانه های غربی تلاش دارد فضا سازی ای را ایجاد کند که روسیه را از نظر تبلیغاتی و رسانه ای در فشار قرار دهد تا فرصت پیدا کنند اصل نقشه خود را پیاده کنند و یا اینکه برای پیاده کردن نقشه اصلی خود بر علیه روسیه تدبیری بیاندیشند.
به هر حال آنها به خوبی می دانند که وقت به نفع آنها نیست و هنوز روسیه به دنبال رسیدن به یک راهکار سیاسی است و اگر به یکباره تصمیم بگیرد که راهکار نظامی را پیش ببرد ظرف چند ساعت می تواند کار را تمام کند و همه آنچه از آن به عنوان مقاومت بر علیه روسیه نام می برند نمی تواند در مقابل ماشین جنگی روسیه مقاومت کند.
شاید هم روسیه عمدا خواسته که فرصت بدهد غیر نظامی ها از شهر ها خارج شوند تا تلفات غیر نظامی ها کم باشد و بعد کار را تمام کند.
به هر حال هنوز روسیه مردم اوکراین را جزو اقوام روس می داند و تمایل ندارد که خون آنها ریخته شود، بر عکس کشورهای غربی که به دنبال ریختن خون مردم بی گناه اوکراین می باشند.
قطعا همانگونه که مثلا آمریکا در جنگ عراق ظرف یک هفته بیش از 220 هزار تن مهمات از موشک وخمپاره و بمب و ... ریخت روسیه هم می تواند این کار را بکند ولی خوب قطعا میخواهد این بمب ها را روی سر نازی های نوین و نژاد پرستان و تروریست ها بریزد نه روی سر مردم عادی.
جالب اینکه هماهنگونه که رسانه های وابسته به غرب در جنگ سوریه از تروریست های موجود در سوریه حمایت کردند امروزه آنها از نازی ها و نژاد پرست ها و تروریست های موجود در اوکراین هم حمایت می کنند.
شاید برخی به یاد داشته باشند که در ساختار رسانه ای آمریکایی همان تروریست هایی که می رفتند و می روند سمت سوریه می جنگند قهرمان خطاب می شوند و وقتی می روند سمت عراق و بر علیه آمریکایی ها می جنگند تروریست.
جل الخالق.
به هر حال بد نیست کشورهای اروپایی باز هم بیشتر فکر کنند، گسترش نژاد پرستی و نازی گری نوین امروزه در اروپا غوغا می کند و در همین جریان اوکراین به وضوح خود را نشان داد هم درون اوکراین هم درون کشورهای همجوار اوکراین که با پناهندگان بر اساس نژاد برخورد می کردند، امری که نشان می دهد ماجرای نژاد پرستی که همانا نازیسم نوین است در این کشورها هم گسترش پیدا کرده.
قطعا روسیه کار را در اوکران تمام می کند و نازی های نوین را از مرزهای خود دور خواهد کرد، همه متفق القول هستند که دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و روسیه قطعا ماجرا را به نفع خود تمام خواهد کرد، اما دیگر کشورهای اروپایی باید بنشینند و فکر کنند با این نژاد پرستان می خواهند چه کار کنند؟
فراموش نکنید که اینها بودند که جنگ های جهانی را راه انداختند و موجبات نابودی اروپا و کشته شدن ده ها ملیون نفر در جهان شدند و الان روز به روز قدرت اینها در کشورهای غربی گسترش پیدا می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала