گزارش و تحلیل

رسانه آمریکن تینکر: آیا بایدن پوتین را برای عملیات اوکراین تحریک نکرد؟

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه آمریکن تینکر: آیا بایدن پوتین را برای عملیات اوکراین تحریک نکرد؟
رسانه آمریکن تینکر: آیا بایدن پوتین را برای عملیات اوکراین تحریک نکرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
اشتراک
رسانه امریکن تینکر می نویسد که اتحادها یک عامل بازدارنده نیرومند هستند، اما می توانند خطرناک نیز باشند.
اسپونیک به نقل رسانه آمریکایی امریکن تینکر می نویسد: امروزه ناتو شامل سی کشور است. 14 کشور از آنها از سال 1999 تا 2020 به عضویت در این اتحاد درآمدند. اینها (به ترتیب زمانی) جمهوری چک، مجارستان، لهستان، بلغارستان، استونی، لتونی، لیتوانی، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، آلبانی، کرواسی، مونته نگرو و مقدونیه شمالی هستند. بسیاری از این کشورها با روسیه هم مرز هستند و ایالات متحده متعهد شده است که از آنها در برابر تجاوز محافظت کند. اما در حالی که اتحادها یک عامل بازدارنده نیرومند هستند، به خودی خود می توانند خطرناک باشند.
در 9 دسامبر 2021، رویترز گزارش داد که در طول یک ساعت و نیم مکالمه تلفنی بایدن، به ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اطمینان داد که سرنوشت نامزدی کی یف در ناتو در دست اوست.
زلنسکی گفت: پرزیدنت بایدن به صراحت گفته است که تصمیم برای پیوستن به اوکراین در ناتو تصمیم مردم اوکراین، دولت مستقل اوکراین است و تنها به خود اوکراین و اعضای ناتو بستگی دارد.
 اس 400 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
در آمریکا تحریم ها را راهی برای محروم کردن روسیه از سهم خود در بازار جهانی تسلیحات نامیدند
بایدن نمی توانست از این موضوع بی خبر باشد که عضویت اوکراین در ناتو خط قرمز پوتین و به دنبال آن پاسخ نظامی است. چقدر منطقی بود که چنین تضمین هایی به زلنسکی داده شود، زیرا ما به خوبی می دانستیم که در این صورت نمی توانیم جلوی مداخله روسیه را بگیریم؟
هفته گذشته، نیویورک تایمز گزارش داد که طی سه ماه گذشته، از دسامبر تا فوریه، مقامات اطلاعاتی ایالات متحده در حال تبادل اطلاعات در مورد تحرکات نیروهای روسیه با چینی ها بوده اند. به این ترتیب، ایالات متحده تلاش کرد تا پکن را متقاعد کند تا پوتین را از اقدامات بعدی در اوکراین منصرف کند. اما موفق نشد.
این تصور به وجود می آید که تیم بایدن به معنای واقعی کلمه پوتین را تحریک می کند تا اقدامی قاطع در اوکراین انجام دهد. اما برای چه؟ شرور کمدی شرارت دیگری را مرتکب خواهد شد و افکار عمومی از سقوط رتبه‌بندی دولت منحرف شده‌اند؟ اگر چنین است، پس این انگیزه بسیار خطرناک است. علاوه بر این، طرفداران طرح نیو دیل سبز که تحمل قیمت پایین نفت و گاز را ندارند، در حزب دمکرات مستقر شده اند. وقتی قیمت‌ها بالا هستند، طرح جدید سبز جذاب‌تر به نظر می‌رسد. آنها به ضررهای احتمالی سیاسی و اقتصادی اهمیتی نمی دهند.
تردید روسیه درباره عدم گفتگوی آمریکا و اوکراین در خصوص استقرار تسلیحات هسته ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
تردید روسیه درباره عدم گفتگوی آمریکا و اوکراین در خصوص استقرار تسلیحات هسته ای
صرف نظر از انگیزه ها، واقعیت این است که در سال 2021، ایالات متحده هر ماه 12 تا 26 میلیون بشکه نفت خام و فرآورده های نفتی از روسیه وارد می کرد و برای بنزین، روسیه صادرکننده اصلی آمریکا بود. طبق آمار رسمی ، در سال 2021 روسیه 21 درصد از کل واردات بنزین آمریکا را به خود اختصاص داده است و پس از آن کانادا با 17 درصد قرار دارد. بدتر از آن، بایدن با لغو خط لوله کیستون، آمریکا را از حدود 800 هزار بشکه نفت کانادا در روز محروم کرده است.
همه جهان شاهد خروج تحقیر آمیز واشنگتن از افغانستان بودند. به این خاطر این بایدن بود که آمادگی رزمی، کارایی و اعتبار نیروهای مسلح ایالات متحده را کنار گذاشت. ژنرال های مترقی و "هوشیار" که مدعی بودند تهدید اصلی امنیت ملی آمریکا تغییرات آب و هوایی است، کجا رفتند؟
پوتین نیروهای هسته ای خود را در حالت آماده باش قرار داده و قطع ارتباط بانک های روسیه از شبکه بانکی سوئیفت را اعلان جنگ خوانده است. جنگ سایبری آمریکا و روسیه مخرب ترین تأثیر را بر شبکه برق، امور مالی و بخش انرژی خواهد داشت.
همان‌قدر که برای مقاومت اوکراین، آرزوی موفقیت داریم، تحریم های آمریکا و اروپا تنها می توانند امیدوار باشند که اقدامات شان به تشدید فاجعه بار درگیری منجر نشود. مصالحه تلخ بین روسیه و اوکراین شاید بهترین گزینه ممکن باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала