فرضیه جدیدی برای منشا اکسیژن در زمین ارائه شد

© NASAفرضیه جدیدی برای منشا اکسیژن در زمین ارائه شد
فرضیه جدیدی برای منشا اکسیژن در زمین ارائه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
یک گروه بین المللی از دانشمندان فرضیه جدیدی برای ظهور اکسیژن در زمین ارائه کرده اند که جایگزینی برای فرضیه رویداد بزرگ اکسیداسیون است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس یافته های محققان که در مجله Geosystems and Geoenvironment منتشر شده است، افزایش غلظت اکسیژن یک فرآیند آهسته بوده است که بین ۲.۸ تا ۱.۸ میلیارد سال پیش رخ داده است.
بر اساس فرضیه رویداد بزرگ اکسیداتیو، اکسیژن حدود ۲.۴ میلیارد سال پیش به سرعت افزایش یافت و سپس طی ۲۰۰ میلیون سال آینده به شدت کاهش یافت. با این حال، تجزیه و تحلیل ترکیب شیمیایی مواد معدنی تشکیل‌ شده در سنگ‌ ها و کف دریا نشان می‌دهد که افزایش اکسیژن اتمسفر بیش از یک میلیارد سال اتفاق افتاده است و اوج اکسیژن در حدود ۲۱ درصد در حدود ۱.۹ میلیارد سال پیش رخ داده است.
افزایش آهسته غلظت با برخورد صفحات قاره ای همراه است که منجر به تشکیل ابرقاره ها و تکامل سیانوباکتری ها در اقیانوس ها می شود. تغییر در ترکیب شیمیایی مواد معدنی در پوسته زمین با افزایش سطح اکسیژن به دلیل وجود انواع جدیدی از فلزات اکسید شده، که تنها به دلیل افزایش سطح اکسیژن در دسترس قرار گرفتند، مرتبط است.
افزایش اکسیژن همچنین با کاهش دی اکسید کربن و متان همراه بود که منجر به ایجاد شرایط دوستدار زندگی در اقیانوس و جو شد. قبل از این، اقیانوس های باستانی با عناصر سمی مانند آرسنیک و جیوه غنی شده بودند. در هنگام برخورد قاره ها، ساختمان کوهستانی رخ داد که به شسته شدن مواد مغذی به اقیانوس ها، تحریک تولید مثل میکروارگانیسم ها و افزایش تولید بیوژنیک اکسیژن کمک کرد.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала