گزارش و تحلیل

گلوبال تایمز(چین): آیا ایالات متحده برای دو جنگ همزمان آماده است؟

© Sputnik / Stanislav Savelyevتظاهرات های ضد قوانین شریعت در آمریکا
تظاهرات های ضد قوانین شریعت در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
آمریکا دو صحنه جنگ را در نظر دارد، اما در واقع مطمئن نیست که بتواند حتی در یک جنگ پیروز شود.
اسپوتنیک به نقل از نشریه گلوبال تایمز چین می نویسد: روز دوشنبه، کورت کِمپبِل، هماهنگ کننده سیاست هند - اقیانوسیه کاخ سفید گفت: "ایالات متحده می تواند بر دو صحنه جنگ، هند و اقیانوس آرام و اروپا تمرکز کند." او با این سخنان می خواست تاکید کند که ایالات متحده همچنان تسلط دارد و قدرت آن بی نظیر است.
در یکی از جلسات بنیاد مارشال آلمان، کمپبل گفت که پیش از این، از جمله در طول جنگ جهانی دوم و جنگ سرد، واشنگتن به طور فعال در دو صحنه جنگ همزمان شرکت داشت. این یک کار پیچیده، گران، اما لازم است.
پرده آهنین جدید 
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
آمریکا در مقابل روسیه دوباره پرده آهنین می کشد
با این حال، حقیقت تلخ این است که واشنگتن نمی خواهد در هیچ یک از این صحنه ها مداخله کند از اظهارات بعدی کمپبل، مشخص شد که او همه را گمراه می کند. کمپبل چند رویداد را یادآوری کرد که ظاهراً "عزم" ایالات متحده را برای حفظ تعامل با منطقه هند و اقیانوس آرام در سطح بالا نشان می دهد. از جمله همایش سران که برای ماه مارس با حضور رهبران آسیای جنوب شرقی برنامه ریزی شده است و جلسه ای که در ماه مه برای گفتگوی چهارجانبه امنیتی (ایالات متحده، استرالیا، ژاپن و هند) یا گروه چهارجانبه برنامه ریزی شده است.
اما در واقع او فقط کلمات را بازی می کرد. حتی اگر بر توانایی های ایالات متحده در جنگ جهانی دوم و جنگ سرد تمرکز کنیم، تصویر بسیار متفاوتی از تصویری که به شدت توسط کمپبل ترسیم شده، ظاهر می شود.
در جنگ جهانی دوم، ایالات متحده در اقیانوس آرام و صحنه اروپا جنگید. با این حال، در کنفرانس آرکادیا در سال 1941، اندکی پس از ورود ایالات متحده به جنگ، رئیس جمهور ایالات متحده فرانکلین روزولت و نخست وزیر بریتانیا وینستون چرچیل استراتژی "اول اروپا" را مجدداً تأیید کردند. بر اساس آن، ایالات متحده و بریتانیا توافق کردند که بخش عمده ای از منابع خود را به صحنه عملیات جنگی در اروپا بریزند و آنچه به جنگ سرد مربوط است، طبق گفته استراتژیست های آن زمان، پنتاگون آماده بود همزمان در "دو جنگ و نیم" شرکت کند - یعنی دو جنگ بزرگ منطقه ای و یک جنگ کوچکتر.
واقعا؟ پس چرا آمریکا با چین روابط دیپلماتیک برقرار کرد؟
بایدن می خواست از چین سبقت بگیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
بایدن می خواست از چین سبقت بگیرد
پروفسور شن یی، دانشکده روابط بین الملل دانشگاه فودان، توضیح می دهد: "ریچارد نیکسون تصمیم گرفت که ایالات متحده نمی تواند دو جنگ را همزمان تحمل کند. به همین دلیل است که واشنگتن تصمیم گرفت تنش ها را با یکی از طرفین کاهش دهد - در نهایت، این منجر به سفر او به چین شد.
در مورد قدرت امروز آمریکا، بهترین روزهای آن مدت هاست گذشته است: حتی خود واشنگتن مطمئن نیست که بتواند حداقل در یک جنگ منطقه ای پیروز شود. دلیل این امر تصمیم آمریکا برای عدم اعزام نیروهای نظامی خود به خط مقدم در اوکراین است. می توانیم نمونه های دیگری را به خاطر بیاوریم: چگونه آنها در درگیری ها در ویتنام و افغانستان غرق شدند و آنجا و اینجا نتوانستند به پیروزی برسند.
اقتصاد آمریکا در وضعیت فاجعه باری قرار دارد. حتی زمانی که آنها شجاعت اعمال "تحریم‌ها در سطح هسته‌ای" را به دست آوردند و روسیه را از سیستم سوئیفت قطع کردند، مجبور شدند با دقت از بانک‌های مرتبط با بخش انرژی روسیه اجتناب کنند. پروفسور شن پرسید: "با چنین رویکردی بیش از حد محتاطانه، کمپبل امیدوار است هر کسی را متقاعد کند که ایالات متحده می تواند همزمان در دو جنگ بجنگد و پیروز شود؟ با این حال، ایالات متحده می ترسد که ضعف خود را به جهان نشان دهد به همین دلیل است که کمپبل بسیار تلاش می کند تا تصوری نادرست از قدرت سابق خود ایجاد کند.
چین از حل و فصل مسائل روسیه و اوکراین از طریق گفت و گو حمایت می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
چین از حل و فصل مسائل روسیه و اوکراین از طریق گفت و گو حمایت می کند
تایوان از دیدن آنچه در اوکراین اتفاق می افتد می لرزد. هسیولیانگ، دانشیار دانشگاه مطالعات بین‌الملل پکن، معتقد است که کمپبل با سخنان تند علیه سرزمین اصلی چین، تلاش خواهد کرد تا روحیه تایوان را تقویت کند. او به تایوان اطمینان خواهد داد که ایالات متحده همچنان می تواند حفاظتی غیر قابل نفوذ ارائه دهد بیایید ببینیم چند نفر هنوز به وعده های آمریکا اعتقاد دارند.
در مقایسه با جنگ جهانی دوم، خورشید آمریکا در حال غروب است. اکنون ایالات متحده در تلاش است تا نفوذ خود را تنها در قالب کلمات افزایش دهد. چه کسی را می خواهند گول بزنند؟ چه کسی را خواهد ترساند؟ دو جنگ را فراموش کنیم، اکنون برای ایالات متحده یک صحنه عملیات نظامی هم زیاد است.
سرمقاله روزنامه گلوبال تایمزچاپ چین
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала