روسیه به پافشاری بر تضمین های قانونی عدم گسترش ناتو به شرق ادامه خواهد داد

© AFP 2023 / John Thysپاسخ روسیه به برنامه های جدید تسلیحاتی در اروپا
پاسخ روسیه به برنامه های جدید تسلیحاتی در اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به پافشاری بر ارائه تضمین های قانونی عدم گسترش ناتو به شرق ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، گروشکو گفت:"اگر ناتو می‌توانست تصمیم بگیرد، این فرمول بخارست، که اکنون تقریباً به درجه بتن‌ریزی شده رسانده ، در واقع، ما به خوبی می‌دانیم، در نتیجه یک مصالحه روی زانو نوشته شده بود. ، زیرا در آن زمان فرانسه و آلمان به شدت مخالف اعطای طرح اقدامات برای عضویت به گرجستان و اوکراین بودند و سپس این عبارت سازش ابداع شد که آنها اکنون به آن پایبند هستند".
ناتو برنامه ای برای مداخله نظامی در اوکراین ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
شولتز: ناتو برنامه ای برای مداخله نظامی در اوکراین ندارد
معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: "در واقع این عبارت منجر به بحران فعلی در امنیت اروپا شد که اکنون مشاهده می شود. گروشکو در پایان گفت: "بنابراین، هیچ چیز در اینجا قابل تضمین نیست، به همین دلیل است که ما همچنان بر تضمین های حقوقی مادی برای عدم گسترش اتحادیه (ناتو) به سوی شرق پافشاری خواهیم کرد."
در پایان سال 2021، روسیه پیش نویس معاهده با ایالات متحده و توافقنامه با ناتو در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد. مسکو به ویژه از شرکای غربی خود ضمانت های قانونی برای امتناع از گسترش بیشتر ناتو به سمت شرق، پیوستن اوکراین به این بلوک و ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای پس از فروپاشی شوروی می خواهد. این پیشنهادات همچنین شامل بند عدم استقرار تسلیحات ضربتی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و عقب نشینی نیروهای این اتحادیه در شرق اروپا به مواضع سال 1997 است.
دیرتر ایالات متحده و ناتو پاسخ های کتبی بخود ه پیشنهادات روسیه در خصوص تضمین های امنیتی را به مسکو ارسال کردند. وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه اعلام کرد شرکای غربی مهم ترین موضوع - عدم گسترش ناتو را نادیده گرفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала