در ایران به مشترکان کم مصرف چقدر پاداش می دهند؟

© Sputnik / S. Sobhgahiدر ایران به مشترکان کم مصرف چقدر پاداش می دهند؟
در ایران به مشترکان کم مصرف چقدر پاداش می دهند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
بر اساس آئین‌نامه هیئت وزیران ایران، مشترکان برق که بتوانند مصرفشان را در چارچوب الگو کاهش دهند، مشمول پاداش می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، اگر مشترکان برق در ایران بتوانند در ماه‌های گرم سال مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داده و به زیر الگوی مصرف برسانند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف معادل قیمت تامین برق یعنی 300 تومان پاداش گرفته و از دولت بستانکار می‌شوند.
البته این در حالی است که دولت در چارچوب الگوی مصرف، برق را به نرخ یارانه‌ای و کمتر از یک سوم این قیمت در اختیار مشترکان قرار می‌دهد و پاداش کاهش مصرف در زمان پیک و اوج بار شبکه، می‌تواند تا دو برابر قیمت تامین برق هم افزایش یابد.
علاوه بر این، آئین‌نامه هیئت دولت پیش‌بینی کرده که تعرفه برق مشترکان تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی در صورت کاهش به میزان 50 درصد الگوی مصرف، رایگان در نظر گرفته شود.
ایران در حال حاضر به میزان 12 هزار مگاوات کمبود برق دارد، حتی اگر تحریم‌ها نباشد و بودجه آن مهیا باشد، اگر دولت ایران امروز بخواهد این مقدار نیروگاه را تولید کند، بین 5 تا 7 سال نزدیک به 10 میلیارد دلار که بالغ بر 300 هزار میلیارد تومان می‌شود، به بودجه نیاز دارد تا بتواند این توان را در کشور ایجاد کند. در این شرایط مدیریت مصرف برق سریع ترین و بهترین راهکار برای تامین پایدار برق کشور است و لازم است که همه مشترکان به آن متعهد باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала