ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری عراق "غیر قانونی" اعلام شد

© Photo / Nazik Jodeyrثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری عراق "غیر قانونی" اعلام شد
ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری عراق غیر قانونی اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
دادگاه فدرال عراق در جلسه روز سه شنبه خود تصمیم هیئت رئیسه پارلمان برای ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری را غیر قانونی دانست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از میدل ایست نیوز، دادگاه عراق تأکید کرد که ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری در صورتی قانونی خواهد که مجلس نمایندگان در مقام "منبع مشروعیت و قانون گذاری" در کشور آن را تصویب کند و افزود که اختیار قانونی تصمیم گیری در این باره با مجلس و نه هیئت رئیسه مجلس است.
هفته گذشته دادگاه فدرال صدور حکم درباره ثبت مجدد نامزدهای ریاست جمهوری را به امروز (اول مارس) موکول کرد.
پیش از این برهم صالح در نامه ای که به دادگاه فدرال عراق تأکید کرد که با توجه به ماده ۷۰ قانون اساسی و عدم انتخاب رئیس جمهور به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه پارلمان، دادگاه فدرال ماده ۷۲/دوم را شرح دهد.
پیش از این مجلس عراق اعلام کرد که با توجه به پایان مهلت مشخص شده برای انتخاب رئیس جمهور براساس قانون اساسی و به موجب ماده ۷۲/دوم/ب از قانون اساسی و با استناد به قانون نامزدی برای پست ریاست جمهوری به شماره ۸ سال ۲۰۱۲، ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری انجام می شود.
پیش از این، بسیاری از حقوقدانان عراقی تأکید کردند که قانون عراق وضعیت عدم برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهوری به علت به حد نصاب نرسیدن آن را پیشبینی نکرده و نسبت به خلأ حقوقی ناشی از این اقدام نمایندگان هشدار دادند.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала