ثبت نام فنلاندی ها برای دوره های آمادگی دفاعی

© Photo / U.S. Army Europe Imagesثبت نام فنلاندی ها برای دوره های آمادگی دفاعی
ثبت نام فنلاندی ها برای دوره های آمادگی دفاعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
در ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین با هدف حفاظت از جمهوری های منطقه دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد. مسکو به این نکته اشاره کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان در برابر نسل کشی است.
به گزارش اسپوتنیک، به نظر می رسد عملیات ویژه روسیه در اوکراین با هدف غیرنظامی و نازی زدایی این کشور، که غرب همچنان آن را "تهاجم" به تصویر می کشد، فنلاندی ها را وادار کرده است که به دنبال دوره های آمادگی دفاعی باشند.
به گزارش تلویزیون ملی Yle ، جلسات آموزشی ارائه شده توسط انجمن آموزش دفاع ملی (MPK) با سرعت بی سابقه ای پر می شود.
به گفته میا لیواری رئیس ارتباطات انجمن آموزش دفاع ملی، در این زمان از سال، معمولاً حدود ۱۵۰ نفر برای آموزش ثبت نام می کنند، اما در روزهای اخیر این تعداد به حدود ۷۰۰ نفر رسیده است و به نظر می رسد نرخ ثبت نام سریعتر در حال رشد است.
این انجمن هر سال بیش از ۲۰۰۰ دوره مختلف را ارائه می دهد که برخی از آنها برای نیروهای ذخیره نظامی و سایر آموزش ها برای غیرنظامیان آزاد است. محبوب ترین بخش آموزش و کار با استفاده از سلاح گرم است. به گفته Yle ، به دلیل افزایش تقاضا، دوره های بیشتری از این قبیل ارائه می شود.
شایان ذکر است، حتی تقاضا برای دوره های زنانه ارائه شده توسط انجمن ملی آمادگی اضطراری زنان افزایش یافته است. به گفته سخنگوی سونیا آیریککا، از پنج دوره آموزشی اول ارائه شده توسط گروه در بهار امسال، چهار دوره به طور کامل در عرض چند دقیقه رزرو شدند.
جو بایدن، رئیس جمهور امریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
بایدن: آمریکا حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه می بندد
علاقه عمومی فنلاندی ها به دفاع ملی و آمادگی در سال جاری در بحبوحه افزایش تنش ها بین روسیه و غرب افزایش یافته است.
انجمن ذخیره‌داران فنلاند (FRA) اوایل این هفته اعلام کرد که تعداد استثنایی درخواست‌ های عضویت جدید در ماه‌های ژانویه و فوریه دریافت کرده است که دوبرابر مقدار در مدت مشابه سال گذشته است.
در مسائل امنیتی مرتبط، نظرسنجی تاریخی Yle در اوایل این هفته حاکی از حمایت بی سابقه از پیوستن به ناتو بود، زیرا ۵۳ درصد از فنلاندی ها گفتند که طرفدار کنار گذاشتن عدم تعهد تاریخی خود هستند و تنها ۲۸ درصد با این کار مخالف بودند. این نشان دهنده تغییر قابل توجهی در نگرش فنلاند است، زیرا حمایت ناتو از سال ۲۰۱۷ حدود ۳۴ درصد افزایش یافته است.
تغییر مشابهی در دیدگاه ها در کشور همسایه سوئد رخ داده است، جایی که بحث های پر جنب و جوش در مورد پیوستن به ناتو نیز در جریان است. فنلاند و سوئد "مشارکت تقویت شده" با ناتو دارند و در رزمایش ها و عملیات های خارج از کشور شرکت می کنند.
در اوایل فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای ارائه حفاظت از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
علاوه بر این، غرب کمپین سانسوری را علیه رسانه‌ های خارجی زبان روسی به دلیل درگیری در اوکراین به راه انداخته است، وب‌ سایت‌ها و برنامه‌ ها را مسدود کرده و دسترسی به اسپوتنیک و آرتی را در یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود یا محدود کرده است.
ایالات متحده و متحدانش همچنین قول داده اند که کمک های نظامی و کمک های مرگبار به اوکراین را افزایش دهند.
پس از دور اولیه مذاکرات در بلاروس، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، گفت که آماده است با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود "گفتگو" کند.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала