دمای ایده آل پتو برای خوابیدن چند درجه است؟

© Fotolia / ComZealدمای ایده آل پتو برای خوابیدن چند درجه است؟
دمای ایده آل  پتو برای خوابیدن چند درجه است؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
اشتراک
متخصص خواب می گوید 29 درجه برای ملافه خواب بک دمای مطلوب است.
به گزارش اسپوتنیک، نیل استنلی، متخصص خواب بریتانیایی، دمای ایده آل ملافه و رو اندار را برای داشتن خوابی خوب نام برده است.
این متخصص توصیه کرد تلاش کنید تا اتاق خواب 16-18 درجه باشد و دمای زیر پتو در منطقه به اصطلاح گرما خنثی باشد. مقدار دقیق آن به وزن و عوامل دیگر بستگی دارد، اما برای اکثر افراد حدود 29 درجه است. به عنوان یک قاعده، بدن خود هوای زیر پتو را تا این حد گرم می کند.
استنلی توضیح داد که یک اتاق خواب خنک باعث دفع گرما از سر و صورت می شود. این متخصص می‌گوید: "اما اگر اتاق یا پتو و ملافه خیلی گرم باشد، از دست دادن گرما برای بدن سخت‌تر می‌شود و این منجر به خواب بد و بی‌قرار می‌شود". هنگامی که هوا خیلی سرد است همین اتفاق می افتد، زیرا در این حالت بدن باید تلاش کند تا دمای مطلوب را حفظ کند و این نیز خواب را مختل می کند.
معرفی غذاهایی که باعث بی خوابی می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
تمرینات تنفسی برای سریع به خواب رفتن
پیش از این، سالی شی پو پون، متخصص تغذیه هنگ کنگی، به چگونگی بهبود خواب با تغذیه مناسب مطالبی را منتشر نموده بود. او توصیه می کند که شب ها چند کیوی بخورید. به گفته وی، مطالعات نشان داده است که خوردن این میوه یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب به خواب سریع‌تر، طولانی‌تر خوابیدن و کمتر بیدار نشدن در شب کمک می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала