پارلمان اروپا: واردات نفت و گاز اتحادیه اروپا از روسیه محدود می شود

© Depositphotos.com / artjazzپارلمان اروپا: واردات نفت و گاز اتحادیه اروپا از روسیه محدود می شود
پارلمان اروپا: واردات نفت و گاز اتحادیه اروپا از روسیه محدود می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
اشتراک
پارلمان اروپا با ارائه قطعنامه ای خواستار محدود کردن واردات نفت و گاز از روسیه به اتحادیه اروپا و ممنوعیت سرمایه‌گذاری‌های جدید اتحادیه اروپا در روسیه می شود.
به گزارش اسپوتنیک، پارلمان اروپا در گزارشی اعلام نمود که واردات نفت و گاز اتحادیه اروپا از روسیه محدود می شود و همچنین قطع فعالیت بانک‌های روسیه از سیستم مالی اروپا و مستثنی کردن این کشور از سوئیفت شد.637 نماینده موافق این طرح، 13 نماینده مخالف و 26 نماینده رای ممتنع دادند. پارلمان اروپا به ویژه خواستار محدود کردن واردات مهم ترین کالاهای صادراتی روسیه از جمله نفت و گاز، ممنوعیت سرمایه گذاری های جدید اتحادیه اروپا در روسیه و همچنین ممنوعیت سرمایه گذاری های جدید روسیه در اتحادیه اروپا است. علاوه بر این، اتحادیه اروپا خواستار قطع "تمام بانک‌های روسیه از سیستم مالی اروپا" و کنار گذاشتن روسیه و بلاروس از سیستم سوئیفت شده است.
شایان ذکر است، روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
شرط زلنسکی برای مذاکرات با روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
شرط زلنسکی برای مذاکرات با روسیه

به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала