گزارش و تحلیل

شورای امنیت با محکومیت یمن به شیوه غیراصولی و غیرقابل توجیه انحراف از معیار خود را علنی کرد

© AP Photo / Bebeto Matthewsشورای امنیت با محکومیت یمن به شیوه غیراصولی و غیرقابل توجیه انحراف از معیار خود را علنی کرد
شورای امنیت با محکومیت یمن به شیوه غیراصولی و غیرقابل توجیه انحراف از معیار خود را علنی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
اشتراک
برخی اعضای شورای امنیت سازمان ملل در یک دوگانگی محکومیت جنگ، همزمان در یک روز هم روسیه را به بهانه تهاجم به اوکراین محکوم می کند و هم یمن مظلوم را که ۷ سال تمام بدون هرگونه حمایتی از سوی سازمان‌های بین‌المللی در مقابل تجاوز و تخریب و ویرانی تمامی زیرساخت‌های خود مقاومت می کند، محکوم می کند.
آقای سامان نیازی، فعال حقوق بشر و کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک در تهران اظهار داشت :
"در حالیکه همه کشورهای اروپایی با اتحاد پر سر و صدایی در دفاع از اوکراین از طریق قدرت موثر رسانه، توجهات را به خود جلب کرده بودند و کنوانسیون ها و اسناد سرد و ساکت حقوق بشری و زینتی به طرز بسیار معجزه آسایی برای دفاع از کودکان و غیرنظامیان چشم آبی و بلوند اوکراین جان گرفتند و تمام قدرت مچاله شده خود را به میدان آوردند تا افکار عمومی دنیا را از پشت پرده اهداف خود منحرف کنند تا با همراهی آنها در فصل جهالت مدرن اهداف صرفا ماتریالیستی و اومانیستی خود را پیاده سازی کنند".
وی افزود: " برخی اعضای شورای امنیت سازمان ملل در یک دوگانگی محکومیت جنگ، همزمان در یک روز هم روسیه را به بهانه تهاجم به اوکراین محکوم می کند و هم یمن مظلوم را که ۷ سال تمام بدون هرگونه حمایتی از سوی سازمان‌های بین‌المللی در مقابل تجاوز و تخریب و ویرانی تمامی زیرساخت‌های خود مقاومت می کند، محکوم می کند و این دو رای و قطع‌نامه با موضوع جنگ و حکم دوگانه می توانند به تنهایی حیثیت سازمان ملل را بیشتر بر باد دهد".
به گفته آقای نیازی :"سازمان ملل به شیوه غیر اصولی و خلاف فلسفه ایجادش به گونه غیرقابل توجیهی انحراف از معیار خود را علنی کرد.
نگاه شورای امنیت عامل تداوم بحران یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
گزارش و تحلیل
نگاه شورای امنیت عامل تداوم بحران یمن
این تصمیمات دور از عدالت و رویه بی طرفی در کنار اتحاد و سویه‌های هژمونی رسانه ای غرب برای کودکان اوکراین، ناپیداهای بی‌قوارگی سیستم های به اصطلاح بین‌المللی و مستقر برای صلح پایدار و تضمین حقوق ملت‌ها را رخ نمایی کرد، آشکار شد صلح پایدار با وجود اتحادهای سیاسی و مصلحتی و جریان تحریف اهریمنی میسور نیست و البته به تعبیر رهبر انقلاب، آمریکا یک رژیم مافیایی است که از بحران در دنیا ارتزاق می کند و البته موجودیت و هویت آمریکا در بحران های مستمر در غرب آسیا و اتحاد پشت پرده برای بی ثباتی و عدم صلح است".
این فعال حقوق بشر افزود: "زنان و کودکان مظلوم یمن در جاهلیت مدرن که شاخصه ها و سنجه هایش برای احترام به حقوق بشر، نژاد، مذهب و رنگ چشم است و اساسا انسان‌های خارج از این شاخص‌های جاهلی، خروج موضوعی از اسناد و کنوانسیون های حقوق بشری آنها دارند.
اسنادی که در آنها از ارزش‌ها و آرمان‌های بشری منهای دین لفاظی می کنند اما در اجرا کودکان اوکراین به عنوان یکی از کشورهای دارای یک دین خاص، ذیل حمایت کامل آنها قرار می گیرند و رنگ و نژادش دقیقا دلیل حمایت می‌شود، رنگ و نژاد که قرار بوده تاثیری در استحقاق حقوق بنیادین انسان‌ها نداشته باشد، اما در یمن کودک غیر بلوند مسلمان نه کودکی می کند نه مثل سایر کودکان از حداقل‌های رفاهی برخوردار است، نه حق آموزشش محترم است، نه امنیتش اهمیت دارد و نه آینده ای شفاف برایش قابل ترسیم است و با قطع‌نامه ظالمانه، حق دفاع مشروعش را هم با قواعد نانوشته نامشروع، در بزرگترين سازمان بین‌المللی نقض می کنند و این‌ها همه مظاهر جاهلیت مدرن است".
شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
زمان رای گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره اقدامات روسیه در اوکراین مشخص شد
وی سوال کرد: "البته اتحاد اروپا در حمایت از اوکراین درس‌های عبرت بسیار دارد. آیا امت رسول مهربانی، اگر چنین اتحادی را در مقابل متجاوزین به ناموس اسلام در فلسطین، افغانستان، سوریه، عراق و یمن مظلوم داشتند، الان شاهد ۷۰ سال رنج مردم فلسطین، ۷ سال رنج یمن و تخریب سوریه و عراق و افغانستان بودیم؟"
آقای نیازی افزود:"البته از نظر ما، کودکان همه شبیه هم می‌خندند و گریه می‌کنند و برابر در حمایت قانون هستند. این درسی است که پیامبر آخرالزمان به بشریت داد.
ما نگران کودکان در همه جای عالم هستیم".
این فعال حقوق بشری افزود :"در پایان معتقدم تحولات اخیر، به خوبی نژاد پرستی غرب را نمایان کرد و در واقع غرب بدون روتوش را بهتر نشان می دهد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала