گزارش و تحلیل

سرنوشت اروپا در سایه بدهی های تریلیونی ایالات متحده

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر سرنوشت اروپا در سایه بدهی های تریلیونی ایالات متحده
سرنوشت اروپا در سایه بدهی های تریلیونی ایالات متحده   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
اشتراک
هالو نوینی می نویسد که اروپا تنها با گام برداشتن در راه استقلال می تواند از منافع خود دفاع کند.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه هالو نوینی چاپ جمهوری چک می نویسد: اینک، وضعیت مشابه سال 1999 است، زمانی که ایالات متحده با ائتلافی از متحدان کمک کننده به یوگسلاوی حمله کرد. یا شاید شبیه به این وضعیت باشد که چگونه کسانی که به لیبی، بابت خرید نفت بدهکار بودند از مقررات "منطقه پرواز ممنوع" استفاده کردند و یکی از مرفه ترین کشورهای شمال آفریقا را ویران نمودند. آنها تا کنون بدهی های خود را پرداخت نکردند - آنها ساده همه چیز را سرقت کردند.
و عراق، سوریه و سایر کشورهای قربانیان نقض فاحش قوانین بین المللی، که ایالات متحده در دوره کوتاه جهان تک قطبی روا داشته است، چطور؟ احتمالاً تنها کسانی می توانند روسیه را به نقض قوانین بین المللی متهم کنند که اقدامات ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا را محکوم کردند. یا حداقل کسانی که اقدامات دسته های فاشیستی "بخش راست" (سازمان افراطی ممنوع شده در روسیه) در اوکراین را محکوم کردند. سخنان کسانی که آن زمان آنها را محکوم نکردند و اکنون آنها را محکوم نمی کنند، پستی یا خدمت مستقیم به منافع دیگران است. یا همه را با یک معیار می سنجیم یا بگوییم چه کسانی از این معیارهای دوگانه سود می برند. قطعا جمهوری چک نیست که سود می برد. این کشور مستعمره نداشته و ندارد و با دزدی از دیگران زندگی نمی کند. به عنوان مثال، سوئیس اصلاً هیچ تحریمی را برنامه ریزی نمی کند.
یا اروپا و جمهوری چک در کنار آن راه استقلال را در پیش بگیرند یا ما در خدمت منافع خارجی خواهیم بود. چه فایده ای دارد که به دلیل تحریم ها، چک ها گاز را پنج برابر و نفت را سه برابر گران می خرند؟ مردم ما پول این کار را از کجا می آورند؟
حتی بدون اقتصاددان بودن، به سختی می توان چنین مزخرفاتی را به زبان آورد، همانطور که جو بایدن گفت: "ما از حضور روسیه در اقتصاد جهانی جلوگیری خواهیم کرد." این را مردی می گوید که به چین مدیون این واقعیت است که ایالات متحده هنوز ملزم به پرداخت فوری تریلیون ها بدهی نشده است.
اما بیایید به واقعیت برگردیم. چندی پیش، صندوق بین المللی پول گزارش داد که نسبت بدهی عمومی به تولید ناخالص داخلی اقتصادهای به اصطلاح توسعه یافته در پایان سال 2021 با 20 درصد افزایش به تقریباً 125 درصد تولید ناخالص داخلی رسید. بر اساس گزارش موسسه مالی بین المللی، بدهی جهانی بیش از ده تریلیون دلار در سال 2019 افزایش یافت و به 255 تریلیون دلار رسید که بیش از 322 درصد بیشتر از تولید ناخالص داخلی جهانی است. بدهی عمومی اقتصاد ایالات متحده در این ماه از بالاترین رکورد خود یعنی 30 تریلیون دلار فراتر رفت.
رئیس جمهور آمریکا اعتماد به نفس دارد. اما واقعا چه اتفاقی می افتد؟ باید یادآور شویم که یکی از بزرگترین طلبکاران ایالات متحده، چین، متحد روسیه است. شاید اقتصاد چین کمونیستی باشد، اما تا کنون به طرز شگفت انگیزی قوی ترین اقتصاد در جهان است.
ما چک ها آنقدر ثروتمند نیستیم که بتوانیم از ایالات متحده حمایت کنیم. و نیازی نیست که با خرید اجناس از آمریکا به قیمت های گزاف از جمله گاز طبیعی مایع - LNG بدهی دیگران یعنی آمریکایی ها را بپردازیم.
فقط باید به روسیه تبریک گفت که احتمالاً خود را از پرداخت بدهی های دیگران رها کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала