آیا اروپا، از دریافت گاز روسیه خودداری خواهد کرد؟

© REUTERS / Denis Balibouseبشار جعفری، معاون وزیر خارجه سوریه
بشار جعفری، معاون وزیر خارجه سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
اشتراک
در سوریه از نقشه های آمریکا برای قطع دسترسی اروپا به گاز روسیه خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، در سوریه از نقشه های آمریکا برای قطع دسترسی اروپا به گاز روسیه خبر دادند.
بشار جعفری، معاون وزیر خارجه سوریه اظهار داشت که ایالات متحده مدتها قبل از شروع عملیات روسیه در اوکراین در حال توسعه طرحی برای مسدود کردن "نورد استریم و نورد استریم 2"خطوط لوله گاز از روسیه بود.
وی در ادامه افزود: "واشنگتن کی‌یف را به درگیری با مسکو تحریک کرد تا اروپا را از دسترسی به گاز روسیه محروم کند. به این دلیل، بایدن امیر قطر را به واشنگتن احضار کرد و با وی در مورد امکانات قطر برای تامین نیازهای اروپا برای تامین گاز در صورت لزوم گفتگو کرد.
ایالات متحده مدتها قبل از شروع عملیات روسیه در اوکراین در حال توسعه طرحی برای مسدود کردن "نورد استریم و نورد استریم 2"خطوط لوله گاز از روسیه بود. البته بایدن نمی توانست آینده را پیش‌بینی کند و نمی دانست که رئیس جمهور پوتین تصمیم به آغاز عملیات در اوکراین خواهد گرفت. اقدامات آمریکا استفاده از عرصه اقتصادی به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی است.
در غرب بخوبی درک می کردند و می فهمیدند که آنها رئیس جمهور اوکراین را به درگیری سوق می دهند تا اوضاع اوکراین به مرحله "انفجار"برسد. از این رو اجلاس کشورهای صادرکننده گاز را در دوحه برگزار کردند و سپس با امیر قطر تماس گرفتند. همه اینها نشانگر آن است که رئیس جمهور پوتین در تمام این مدت از موضع دفاع عمل کرده و تصمیمات خود را اتخاذ کرده است و نه برای حمله".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала