روسیه در واکنش به تحریم های غرب آسمان را به روی خطوط هوایی 36 کشور جهان می بندد

© Flickr / Woodys Aeroimagesروسیه در واکنش به تحریم های غرب آسمان را به روی خطوط هوایی 36 کشور جهان می بندد
روسیه در واکنش به تحریم های غرب آسمان را به روی خطوط هوایی 36 کشور جهان می بندد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
اشتراک
روسیه پروازهای خطوط هوایی از 36 کشور را محدود می کند.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس حمل و نقل هوایی فدرال اعلام کرد روسیه استفاده از حریم هوایی خود را توسط خطوط هوایی کشورهایی که آسمان را به عنوان بخشی از بسته جدید تحریم ها بسته اند، ممنوع کرده است.
آژانس حمل و نقل هوایی روسیه با اشاره به اینکه این ممنوعیت 36 کشور را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: مطابق با قوانین بین‌المللی و در واکنش به ممنوعیت اعمال شده توسط کشورهای اروپایی برای انجام پروازهای هواپیماهای غیرنظامی که توسط شرکت‌های هواپیمایی روسی انجام می‌شود یا در روسیه به ثبت رسیده‌اند، محدودیت‌هایی برای انجام پروازهای خطوط هوایی اعمال شد.
حریم هوایی روسیه به روی شرکت‌های هواپیمایی کشورهای زیر بسته شده است: اتریش، آلبانی، بریتانیا، بلژیک، بلغارستان، جزایر ویرجین بریتانیا، مجارستان، آلمان، جبل الطارق، یونان، دانمارک، جرسی، ایرلند، ایسلند، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، رومانی، لهستان، اسلوونی، فنلاند، فرانسه، کرواسی، جمهوری چک، سوئد و استونی.
در پایان هفته گذشته، پس از آنکه مسکو عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد، کشورهای غربی اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را آغاز کردند.
اتحادیه اروپا فرود، برخاستن یا پرواز هر هواپیمای روسی را بر فراز قلمرو اتحادیه ممنوع کرد و شرکت‌های آن از تامین هواپیماهای غیرنظامی و قطعات یدکی هواپیما به روسیه منع شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала