وزارت خارجه ایران: پیش نویس توافق هسته ای آماده است

© Photo / IRNAسعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با بیان اینکه پیش نویسی از توافق آماده شده است، گفت: بالای ۹۷ الی ۹۸ درصد آن به صورت مشترک نگارش شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌ زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز در نشست خبری اظهار داشت: نسخه پیش نویس توافق بر سر بازگرداندن کامل توافق هسته ای با ایران آماده شده است، اما تعدادی از مسائل حل نشده باقی مانده است.
وی افزود: جنبه‌ هایی باقی مانده است که باید به آن پرداخته شود، ما در مورد موضوعات لغو تحریم‌ها، تضمین‌ها (که ایالات متحده متعاقباً از توافق خارج نشود) و برخی ادعاهای سیاسی علیه فعالیت‌ های صلح‌ آمیز هسته‌ای ایران صحبت می‌کنیم که باید بر این اساس حل و فصل شود.
خطیب‌ زاده تصریح کرد: برخی موضوعات هم باقی مانده است که دستورالعمل‌ های لازم درباره صحبت با طرف‌ های مقابل به آقای باقری داده شد. متأسفانه همچنان طرف‌های غربی و آمریکا در مورد سه موضوع اصلی تصمیم سیاسی خود را نگرفته‌اند.
وی گفت: متأسفانه در سه یا چند موضوع اصلی همچنان طرف‌ های غربی و آمریکا تصمیم سیاسی خود را نگرفته‌اند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: در تمامی تماس‌ ها تلاش کردیم خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و منطق کشورمان برای طرف غربی روشن شود.
خطیب‌ زاده تاکید کرد: الان در نقطه‌ ای هستیم که ابهامی برای واشنگتن و اروپا وجود ندارد و از خطوط قرمز خود هم عبور نمی‌کنیم و طرف‌ های غربی بیش از این مذاکرات را کش ندهند.
وی تاکید کرد: آقای باقری امروز صبح وارد وین شد برای اینکه مطمئن شود مسائلی که مربوط به رفع تحریم‌ ها و ادعاهای سیاسی درباره برنامه هسته‌ ای بوده است رفع شده است و طی روزهای آتی باید شاهد باشیم طرف مقابل تصمیم خود را گرفته یا نگرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала