مقام ایرانی از امکان صادرات یک میلیارد دلار محصول کشاورزی به برزیل خبر داد

© AFP 2023 / STRمقام ایرانی از امکان صادرات یک میلیارد دلار محصول کشاورزی به برزیل خبر داد
مقام ایرانی از امکان صادرات یک میلیارد دلار محصول کشاورزی به برزیل خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
اشتراک
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل: حدود هشت سال است که در برزیل کشت فراسرزمینی داریم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فخرالدین عامریان، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با بیان اینکه حدود هشت سال است که ایران در برزیل کشت فراسرزمینی دارد، گفت: ایران امکان صادرات یک میلیارد دلار محصول کشاورزی به برزیل را دارد.
وی افزود: امسال بیش از پنح میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی از برزیل به ایران انجام شد که 10 درصد واردات کالاهای اساسی ایران از برزیل را شامل می شود.
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل تصریح کرد: این درحالیست که صادرات ایران به برزیل در سال حداکثر 100 میلیون دلار است و این وضعیت نشان می دهد که تراز تجاری به نفع برزیل است که قابل مقایسه با یکدیگر نیست.
Уборка урожая зерновых в Новосибирской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
توافق ایران و برزیل برای افزایش تجارت
وی با بیان اینکه تراز تجاری مبادلات تجاری ایران و برزیل منصفانه نیست، گفت: برزیل بیشترین درآمد را از مالیات دریافت می کند، بنابراین عوارض گمرکی این کشور برای کالاهای وارداتی بیش از 100 تا 150 درصد است، به طور مثال عوارض گمرکی فرش دستبافت ایرانی به عنوان یک کالای لوکس 150 درصد است که یکی از دلایل افزایش قیمت این کالا است. این درحالیست که عوارض گمرکی محصولات وارداتی برزیل به ایران چهار درصد است بنابراین اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل تلاش دارد عوارض گمرکی را برای صادرات کالاهای ایرانی به این کشور کاهش دهد که این امر می تواند ایران را در صادرات محصولات کشاورزی با کشورهای امریکا، ترکیه و چین رقابت پذیر کند.
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با بیان اینکه برزیل وارد کننده کشمش، خرما، پسته، زعفران، کود اوره و قیر است، افزود: اکنون ایران امکان صادرات پسته، خرما، کشمش، زعفران، انار، سیب درختی، فرش دستبافت ، فولاد و محصولات پتروشیمی از جمله کود اوره، قیر را دارد، که اگر عوارض گمرکی کاهش یابد امکان صادرات این کالاها از ایران به این کشور مهیا می شود. طبق ضوابطی جدید در ایران واردات موبایل منوط به صادرات پسته است که اگر بتوانیم این تبادل را با برزیل ایجاد کنیم به نفع هر دو کشور خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала