روسیه زمان آغاز مذاکرات با اوکراین را اعلام کرد

© Sputnik / Евгений Биятов /  مراجعه به بانک تصاویر Владимир Мединский
Владимир Мединский - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
اشتراک
رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه با اوکراین اعلام کرد که انتظار میرود مذاکرات از ساعت 12 آغاز می شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه در خصوص مذاکرات اوکراین و روسیه در منطقه گومل، گفت: روسیه تا زمانی که برای دستیابی به توافق لازم باشد، آماده مذاکره با اوکراین است.
وی افزود: انتظار می رود که مذاکرات از ساعت 12 (11:30 به وقت تهران) آغاز شود.
پیش از این، ولادیمیر مدینسکی، دستیار رئیس جمهور روسیه گفته بود که اوکراین بر سر مذاکرات در منطقه گومل، جایی که هیئت روسی به آنجا رفته بود، به توافق رسیده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه نیز گفت که پیش از این گفتگوی تلفنی بین الکساندر لوکاشنکو و ولادیمیر زلنسکی انجام شده است.
گفتنی است که روسیه در 24 فوریه، عملیات نظامی را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری از سوی ما است، جمهوری های مردمی دونباس درخواست کمک کرده اند. وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند. در ادامه اشاره کرده که زیرساخت‌های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی، هوانوردی نیروهای مسلح اوکراین با سلاح‌های با دقت بالا از کار افتاده‌اند. این وزارتخانه تصریح کرد که هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала