ذخایر راهبردی گندم در ایران افزایش یافت

© Sputnik / Sergey Venyavskyگندم
گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
اشتراک
نزدیک به ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی و ۱۵ هزار تن شکر برای کنترل بازار ایران در حال عرضه است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، وزارت جهاد کشاورزی ایران مجموعه عملکرد و اقدامات خود را در حوزه تولید، تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار برای خنثی‌سازی اثر تحریم‌های اقتصادی ظرف شش ماهه اخیر اعلام کرد.
در بخشی از گزارش جهاد کشاورزی ایران آمده است: نزدیک به ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی از انواع هندی، پاکستانی و تایلندی و ۱۵ هزار تن شکر برای کنترل بازار در روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان تامین و در حال عرضه است.
این اقدام در حوزه کالاهای اساسی در راستای پاسخ به نیاز مردم، جلوگیری از سوء استفاده دلالان و سودجویان و آرامش بازار انجام می‌شود.
۳ فروند شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر ایران توقیف شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
چرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ایران غیرفعال است؟
تامین ۲.۲ میلیون تن گندم، ۳۶۱ هزار تن روغن خام و ۲۵۱ هزار تن شکر نیز از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در شش ماهه اخیر به منظور تدارک کالاهای اساسی و خنثی‌سازی تحریم‌ها به شمار می‌رود.
از سوی دیگر افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در شهریور امسال و پیش از شروع سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.
در همین حال طی این مدت ۲.۹ میلیون تن گندم نانوایی، ۴۲۸ هزار تن گندم صنف و صنعت، ۱.۷ میلیون تن آرد یارانه‌ای، ۶۴۱ هزار تن آرد نانوایی آزادپز و ۲۷۶ هزار تن آرد صنف و صنعت نیز عرضه شد.
مدیریت و برنامه‌ریزی فرآیندهای تولید، حمل و نقل، ذخیره‌سازی و توزیع هوشمند محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از ابزارهای نوین و استارت‌آپ‌ها در زنجیره نهایی به ویژه درمورد گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، سیب‌زمینی و هویج از آبان امسال برای جلوگیری از تاثیر تحریم‌ها و تامین نیاز سفره‌های مردم صورت گرفته است. این اقدام موجب کاهش محسوس و ثبات قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار طی چند ماهه اخیر شده است.
شکر و توت فرنگی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
چرا سرانه مصرف شکر در ایران بیشتر از میانگین جهانی است؟
با پیشنهاد دولت و موافقت هیات وزیران با واردات ۹۵ میلیون عدد تخم نطفه دار گوشتی مورد نیاز برای جبران کاهش تولید جوجه یکروزه کشور، گام مهمی در راستای پایداری تولید گوشت مرغ طی شش ماهه اخیر برداشته شد.
ظرف شش ماهه اخیر با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی، ذخایر راهبردی کالاهای اساسی گندم و نهاده‌های دامی از دو ماه به چهار ماه افزایش یافته است.
همزمان با آغاز سال زراعی جدید تامین ۸۵۸ هزار تن کود یارانه‌ای شامل ۶۶۴ هزار تن انواع کود ازته، ۱۱۴ هزار تن کود فسفاته و ۸۰ هزار تن کود پتاسه در کشور تامین شد. از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی طی مدت یاد شده، تامین ۳۵ هزار تن انواع بذر، سموم و کود غیریارانه‌ای بوده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала