برزیل به قطعنامه سازمان ملل در محکومیت روسیه رای نخواهد داد

© AP Photo / Eraldo Peresبرزیل به قطعنامه سازمان ملل در محکومیت روسیه رای نخواهد داد
برزیل به قطعنامه سازمان ملل در محکومیت روسیه رای نخواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
اشتراک
رئیس جمهور برزیل تصمیم خود را مبنی بر عدم اعمال تحریم ها علیه روسیه اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل در یک کنفرانس مطبوعاتی در سائوپائولو گفت که این کشور به قطعنامه سازمان ملل در محکومیت ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه یا پیشنهاد تحریم‌ها به دلیل عملیات روسیه برای حفاظت از دونباس رای نخواهد داد.
هیچ تحریم یا محکومیت رئیس جمهور پوتین وجود ندارد. <...> رأی برزیل با هیچ قدرتی قابل تعریف یا مرتبط نیست. رای آزاد ما در این راستا داده خواهد شد. <...> موضع ما با کارلوس فرانکا، وزیر امور خارجه برزیل، تعادل است. و ما نمی توانیم دخالت کنیم. ما صلح می‌خواهیم، ​​اما نمی‌توانیم عواقب آن را در برزیل اجازه دهیم."
رئیس دولت این کشور آمریکای لاتین تاکید کرد که ارتش روسیه از تاکتیک کشتار غیرنظامیان استفاده نمی کند.
او گفت: "هیچ صحبتی از کشتار جمعی غیرنظامیان وجود ندارد، هیچکس از چنین تاکتیک‌هایی استفاده نمی‌کند <...> صحبت در مورد یک کشتار بزرگ اغراق آمیز است، رهبر روسیه علاقه‌ای به سازماندهی یک قتل عام ندارد."
همانطور که بولسونارو خاطرنشان کرد، در تصمیم گیری ها و اظهارات در مورد روسیه، با در نظر گرفتن مشارکت برزیل و فدراسیون روسیه، ملاحظات عملی را هدایت خواهد کرد.
کل جهان به هم متصل است و آنچه در فاصله 10000 کیلومتری اتفاق می افتد بر برزیل تأثیر می گذارد. <...> ما باید بسیار مسئول باشیم، زیرا ما به ویژه با روسیه تجارت می کنیم. رئیس جمهور برزیل توضیح داد که برزیل به کودهای شیمیایی وابسته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала