نماینده آمریکا در سازمان ملل: دستور پوتین تشدید تنش است

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisنماینده آمریکا در سازمان ملل: دستور پوتین تشدید تنش است
نماینده آمریکا در سازمان ملل: دستور پوتین تشدید تنش است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
اشتراک
نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، بیان کرد: پوتین به تشدید این جنگ به شیوه ای کاملا غیرقابل قبول ادامه می دهد و ما باید اقدامات او را به قوی ترین شکل ممکن متوقف کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، لیندا توماس-گرینفیلد نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، اذعان کرد: دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای قرار دادن نیروهای بازدارنده روسیه در یک حالت آماده باش ویژه، تشدید تنش "غیرقابل قبول" است، در حالی که او اعتراف کرد که این تصمیم را "هم اکنون" از یک روزنامه نگار شنیده است.
پوتین روز یکشنبه در دیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد ارتش، دستور داد تا نیروهای بازدارنده در یک حالت آماده باش ویژه قرار گیرند.
رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که "بالاترین مقامات کشورهای پیشرو ناتو اجازه می دهند ... اظهارات تهاجمی علیه کشور ما شود."
آماده‌ باش نیروهای بازدارنده هسته‌ ای روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
آماده‌ باش نیروهای بازدارنده هسته‌ ای روسیه + ویدئو
توماس-گرینفیلد در مصاحبه با سی بی اس گفت: این بدان معناست که رئیس جمهور پوتین به تشدید این جنگ به شیوه ای کاملا غیرقابل قبول ادامه می دهد و ما باید اقدامات او را به قوی ترین شکل ممکن متوقف کنیم.
نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در پاسخ به درخواست خبرنگار برای روشن شدن اینکه این تصمیم واقعاً چه معنایی دارد، افزود: من فقط اکنون در مورد آن از شما می شنوم، اما تعجب نمی کنم.
پیش از این، کاخ سفید اعلام کرد که ناتو روسیه را تهدید نمی کند و دستور پوتین در مورد حالت ویژه وظیفه رزمی در نیروهای مهار فدراسیون روسیه را واکنشی به تهدیدات "که وجود ندارد" خواند.
پوتین پیشتر اعلام کرده بود که تصمیم به عملیات نظامی ویژه برای غیرنظامی کردن اوکراین گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به روس‌ها گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند.
رئیس‌ جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسئولیت این خونریزی‌ ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ ها را زمین بگذارند و به خانه هایشان برگردند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که جمعیت غیرنظامی در خطر نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала