نماینده مجلس ایران از افزایش 10 برابری حقوق سربازان خبر داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نماینده مجلس ایران از افزایش 10 برابری حقوق سربازان خبر داد
نماینده مجلس ایران از افزایش 10 برابری حقوق سربازان خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
اشتراک
دهنوی: سربازی یکی از دغدغه‌های من بود و یکی از چالش‌های کشور نیز است.
به گزارش اسپوتنیک، محسن دهنوی، نماینده مجلس ایران در یک برنامه اینستاگرامی گفت: از زمانی که وارد مجلس شدم، سربازی یکی از دغدغه‌های من بود و یکی از چالش‌های کشور نیز است. در حال حاضر سه میلیون مشمول غایب داریم و براساس آنچه گفته می‌شود، سربازی یکی از سه علت اصلی تاخیر در ازدواج محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: از این رو نباید تا زمانی که لایحه جدید داشته باشیم و اصلاحاتی انجام شود، دست روی دست گذاشت. در یک بازدید میدانی که انجام شد دیدم سربازانی هستند که دو روز غذای گرم نخورده‌اند. سال99 حقوق سربازان کمتر از 400هزار تومان بود و در لایحه بودجه 1400 ما مساله حقوق سربازان را پیگیر شدیم. اگر قرار است طبق قانون فرد به سربازی برود، حقوقش هم باید طبق قانون باشد که تا آن زمان اینطور نبود و حقوق و مزایا طبق قانون اجرا نمی‌شد.
سرباز ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
مصوبه خرید سربازی در کمیسیون تلفیق حذف شد
به گفته محسن دهنوی، 2500میلیارد تومان در آن زمان برای حقوق سربازان منابع در نظر گرفته شده بود که گفتیم منابع افزایش و به 4500میلیارد تومان رسید. همچنین در مجلس 3000میلیارد تومان به حقوق و 2هزار و 600میلیارد تومان نیز برای خوراک و پوشاک در نظر گرفته شد و حقوق پرداختی هم به میانگین یک میلیون و 400هزار تومان رسید و هیج سربازی زیر یک میلیون تومان حقوق نگرفت.
دهنوی توضیح داد؛ امسال هم دوباره مساله حقوق سربازان را پیگیری کردیم. دولت قصد داشت به حقوق سربازان 10 درصد اضافه کند. اما مگر چه چیزی 10 درصد افزایش قیمت داشته که بخواهیم به سربازان 10درصد افزایش حقوق بدهیم؟ بنابراین در مصوبه کمیسیون تلفیق آوردیم که حقوق سربازان در مناطق غیر عملیاتی 60 و در مناطق عملیاتی 70 درصد حداقل حقوق کارکنان نیرو‌های مسلح باشد. سربازان متاهل نیز 90 درصد حقوق کارکنان نیرو‌های مسلح حقوق دریافت کنند. در واقع باتوجه به اینکه حداقل حقوق نیرو‌های مسلح 5 میلیون و 600 هزار تومان خواهد شد، سربازان سال آینده کمتر از سه میلیون و 400 هزار تومان دریافت نخواهند کرد و میانگین حقوق سربازان از 400 هزار تومان طی دو سال به 4 میلیون تومان می‌رسد، یعنی 10 برابر افزایش.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала