گزارش و تحلیل

روشن شدن واقعیت ها در اوکراین

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر روشن شدن واقعیت ها در اوکراین
روشن شدن واقعیت ها در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
اشتراک
کم کم واقعیت های بیشتری از دلیل ضرورت انجام عملیات ویژه روسیه در اوکراین فاش می شود، امروز آقای زلنسکی در بیانیه ای از خارجی های مقیم اوکراین خواست که برای کمک به او به نیروهای به اصطلاح مردمی بپیوندند.
چه عجله ای بود، حد اقل یکی دو هفته صبر می کرد بعد چنین فراخوانی را صادر می کرد.
احتمالا دیگر مطمئن شده بود که مردم اوکراین حاضر نیستند کنار اش بایستند.
حدود یک هفته قبل از شروع عملیات ویژه روسیه هنوز شروع نشده بود که مقاله ای در اسپوتنیک داشتم و به استناد برخی اخبار جسته گریخته و به نقل از برخی ایرانی ها و افغانی ها و سوری ها که در اوکراین زندگی می کردند دریافت کرده بودم، تاکید داشتم برخی عوامل گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و القاعده و مجاهدین خلق و ... در اوکراین حضور پیدا کرده اند.
این مساله نشان می دهد یک نقشه و برنامه ریزی سابق وجود داشته تا این عناصر به اوکراین منتقل شوند و از آنجا برای انجام اعمال تروریستی بر علیه روسیه استفاده شوند یا در آینده امنیت اوکراین را به هم بزنند و روسیه و یا اوکراینی های روس تبار را متهم کنند.
قطعا مقامات امنیتی روسیه اطلاعات بسیار وسیع تر و دقیق تری در اختیار داشتند که در نهایت مجبور شدند عملیات ویژه خود را برای دور کردن تروریست ها از مرزهای خود شروع کنند.
اینکه برخی تصور کنند تحریم های کشورهای غربی بر علیه روسیه می تواند در عزم روسیه در دور کردن تروریست ها از خاک خود کارساز باشد، تصور بی نهایت اشتباهی است، وقتی موجودیت کشور در خطر باشد دیگر بحث اقتصاد و ... اهمیتی ندارد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
قدردانی پوتین از خدمات نیروهای عملیات ویژه روسیه در اوکراین
علیرغم همه هیاهوی رسانه ای غربی اما از روز اول هم کاملا مشهود بود که ارتش اوکراین حاضر نبود و نیست که برای هژمونی آمریکا و غرب بجنگد و از همان ابتدا هم درگیری قابل ملاحظه ای میان ارتش اوکراین و مخالفین زلنسکی وجود نداشت.
اگر اینگونه بود قطعا برخی جنگها و درگیری ها در مرزها را مشاهده می کردیم.
معمولا هیچ ارتشی حاضر نمی شود که مرزها را ترک کند و به شهرها و غیر نظامیان کشور خود پناه ببرد و اگر بنای جنگیدن داشته باشد همان جا دم مرز می جنگد.
تصاویری در رسانه های اجتماعی از جنگ هواپیماها و یا تانک ها و ... منتشر شده هم که در نهایت ثابت شد مانور نظامی بوده و یا از بازی های رایانه ای و یا فیلم های هالیوودی برش خورده بوده.
نمایش تانک ها و نفربرها و کشته ها در رسانه های غربی هم که معلوم نیست مربوط به کجا است و حتی مربوط به کدام طرف است.
روز گذشته اتفاق خنده داری در تهران رخ داد که نمونه ای از هیاهوی رسانه ای غربی به حساب می آید.
این رسانه ها تلاش کردند با تبلیغات فراوان وهیاهو برخی ایرانی ها را برای مخالفت با عملیات ویژه روسیه جلوی سفارت اوکراین در تهران جمع کنند و بعد در اخبار خود ادعا کردند که تجمع ملیونی ایرانی ها در مقابل سفارت اوکراین برگزار شد، این در حالی است که جمع افراد حاضر کمتر از ده نفر بود، که عموما هم افرادی بودند که فرزندانشان برای تحصیل به اوکراین رفته بودند و به دنبال آن بودند که می توانند کسی را پیدا کنند که از او بپرسند چگونه می توانند بچه هایشان را از آنجا خارج کنند.
تعداد فضول های حاضر بیش از تعداد تجمع کنندگان بود.
بعد رسانه های وابسته به آمریکا تیتر زده بودند "تجمع ملیونی"!!!
گویند مشت نمونه خروار.
به هر حال امروز حدود چهار روز از زمان شروع عملیات ویژه روسیه دراوکران می گذرد و علیرغم هیاهوی رسانه ای غربی بر علیه روسیه آنهایی که آنجا حضور دارند و قبل تر جنگ های دیگر در منطقه خاورمیانه مثل افغانستان و عراق و سوریه و لیبی و جنگ ایران و عراق و یمن و ... را شاهد بوده اند همه متفق القول هستند که هیچ چیزی شبیه این جنگ ها در آنجا رخ نداده، شرایطی که آمریکایی ها و متحدین شان با انواع و اقسام تسلیحات کشتار تر و خشک، پیر یا جوان یا خردسال ، زن و مرد، انسان یا حیوان را به خاک و خون می کشیدند و می کشند و همه رسانه هایی که امروزه مدعی می باشند سکوت می کنند.
هیات روسی برای مذاکره با اوکراین به بلاروس رسید
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
هیات روسی برای مذاکره با اوکراین به بلاروس رسید
فقط توجه داشته باشید که آمریکا در چند روز اول عملیات خود بر علیه عراق چیزی حدود 200 هزار تن بمب و خمپاره و موشک بر سر مردم عراق ریخت و چیزی حدود 10400 شهروند غیر نظامی و بی گناه عراقی را کشت.
می توانید در اینترنت جستجو کنید، این ارقام رسمی است ونه تحلیلی.
امروزه هم آمریکا سالها است بخش هایی از خاک سوریه را اشغال کرده ورسما نفت این کشور را به سرقت می برد و ترکیه که عضو ناتو است بخش بزرگی از شمال سوریه را اشغال کرده و تقریبا روزی نیست که آمریکایی ها مردم بی گناه سوریه و عراق را بمباران نکنند، اسرائیل هم به بهانه های مختلف زیر ساخت های سوریه را هدف قرار می دهد.
راستی آیا حمله متحدین آمریکا به یمن و یا حمله ناتو به لیبی و یا حمله آنها به افغانستان و کشتار مردم بی گناه این کشورها را فراموش کرده اید.
اینها چه خطری برای امنیت آمریکا پانزده هزار کیلومتر دورتر از مرزهایش ایجاد می کردند.
شمارا به خدا فقط بحث ماجرای ساختگی یازده سپتامبر را به میان نیاورید، دیگر فقط فردی باید ابله باشد تا متوجه نشده باشد که مجامع اطلاعاتی آمریکا در این جریان دخیل بودند و خوب همه تروریست ها در این عملیات جزو شهروندان کشورهای متحد آمریکا بودند و حتی یکی از آنها نه شهروند یمن بود و نه افغانستان و نه عراق و نه سوریه و نه لیبی و نه دیگر کشورهایی که آمریکا به آنها حمله کرده.
البته خبرنگار یکی از رسانه های آمریکایی، اگر اشتباه نکنم "سی ان ان" بود، در چند کلمه همه چیز را بیان کرد وقتی گفت: "اوکراین با عراق و سوریه و افغانستان فرق دارد، اینجا نسبتا متمدن هستند".
به عبارت ها خوب توجه داشته باشید "نسبتا متمدن هستند" یعنی هنوز از نظر آمریکایی ها اوکراینی ها "نسبتا متمدن هستند" نه "متمدن".
بیچاره نژاد پرستان اوکراینی که فکر می کردند اگر با غربی ها بر بخورند حد اقل عنوان "متمدن" را کسب می کنند.
گوگل به درخواست کی‌یف، دانلود اپلیکیشن موبایل آرتی را در اوکراین ممنوع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
گوگل به درخواست کی‌یف، دانلود اپلیکیشن موبایل آرتی را در اوکراین ممنوع کرد
به هر صورت آنچه آنهایی که تجربه مشاهده جنگ های دیگر را داشته اند و شرایط اوکراین را مشاهده می کنند نشان می دهد که روس ها تلاش دارند غیر نظامیان کمترین آسیب را ببینند وبه همین دلیل ورود به شهرها مخصوصا کی یف را به تعویق می اندازد.
طبق اظهار نظر برخی خبرنگاران مستقل که در کی یف حضور دارند عموما هم ارتش اوکراین حاضر به جنگیدن نیست و امروزه برخی شبه نظامیان هستند که دارند معرکه را می چرخانند و مردان 18 تا 60 سال را از خروج از شهر منع می کنند و آنها را به سپر انسانی خود تبدیل کرده اند.
روز گذشته در ویدئویی یکی از سوری هایی که مدعی بود تاجر سوری در اوکراین است در اینستاگرام منتشر شد و مدعی شده بود که گروهی از سوری های مهاجر به اوکراین برای دفاع از کی یف را مسلح کرده.
یکی از دوستان کرد سوری که وی را می شناخت به من گفت که این فرد جزو فرماندهان داعش در رقه بوده و اخیرا از زندان های تحت نظر آمریکایی ها در سوریه فراری داده شده و به عنوان تاجر در اوکراین حضور دارد و احتمالا هم همه اینهایی که به عنوان سوری های مهاجر دور خود جمع کرده از همین ها هستند.
سخنان اخیر آقای زلنسکی هم نشان می دهد که از قبل این افراد وارد اوکراین شده اند و آمریکایی ها برنامه ریزی کرده اند که همان نقشه ای را که قبلا در لیبی و سوریه و عراق و ... پیاده کرده اند اینبار در اوکراین پیاده کنند.
به نظر می رسد مردم اوکراین باید بسیار هشیار باشند و قبل از اینکه کشورشان درگیر چنین سناریویی شود مشکل خود را از طریق مذاکره و گفتگو با همسایگان خود حل و فصل کنند.
البته بیشتر از اوکراینی ها همسایگان اروپایی اوکراین باید بر حذر باشند که تجربه نشان داده حضور این تروریست ها در اوکراین به مرزهای این کشور ختم نخواهد شد و اینها با سرعتی باورنکردنی می توانند از اوکراین به دیگر کشورهای اروپایی نفوذ کنند و در یک چشم به هم زدن امنیت کل اروپا را به خطر بیاندازند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала