باقری برای ادامه مذاکرات به وین سفر می کند

© Photo / IRNAباقری برای ادامه مذاکرات به وین سفر می کند
باقری برای ادامه مذاکرات به وین سفر می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
اشتراک
مذاکره کننده ارشد ایران برای ادامه مذاکرات با هدف حل مشکلات باقیمانده که حصول توافق را با چالش‌های مهمی مواجه کرده، به وین می‌رود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران برای ادامه مذاکرات با هدف حل مشکلات باقیمانده که حصول توافق را با چالش‌های مهمی مواجه کرده، به وین می‌رود.
در جلسه شورای عالی امنیت ملی بر ضرورت حل سریع مسائل باقی مانده که مذاکرات را در "مرز توافق یا بن بست" قرار داده، تاکید و پذیرش هرگونه توافق منوط به تعیین تکلیف این موضوعات شده است.
گفتنی است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیشب با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت‌وگو و بار دیگر بر حفظ حقوق قرمز ایران در مذاکرات تأکید کرد. امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد به دنبال یک توافق خوب، اما در چارچوب منافع ملی و با رعایت خطوط قرمز خود در مذاکرات هستیم.
وزیر امور خارجه ایران دیشب در توئیتی نوشت: "ما با جدیت در حال بررسی متن توافق هستیم. با آقای بورل تلفنی گفت‌وگو داشتم. همکارم آقای باقری نیز با مورا در تماس و مشورت است.همه برای رسیدن به توافق خوب در تلاشیم. خطوط قرمز خود را به طرف غربی منعکس کرده‌ایم. در صورت وجود اراده واقعی آنها، آماده توافق خوب و فوری هستیم".
دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه 19 بهمن ماه و بعد از تنفسی 11 روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала