چرا در ایران سامانه سوت زنی وضعیت فساد راه‌اندازی می‌شود؟

© Photo / IRNAوزارت کار ایران
وزارت کار ایران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
اشتراک
سامانه سوت زنی برای گزارش دهی مردم از وضعیت فساد در زیر مجموعه‌های این وزارتخانه رونمایی می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای چهار "رفع فقر مطلق"، "ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی"، "سازماندهی بنگاه‌های اقتصادی" و "طرح زیست بوم اشتغال" خبر داد و گفت که سامانه سوت زنی برای گزارش دهی مردم از وضعیت فساد در زیر مجموعه‌های این وزارتخانه رونمایی می‌شود.
وی در ادامه افزود: "عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه سوت زنی ذیل این وزارتخانه نسبت به گزارش وضعیت مفاسد اقدام کنند تا بعد از رسیدگی مسئولان مربوطه اقدام شود. ١۵٠ هزار نفر از نیروهای این وزارتخانه در سراسر کشور فعال هستند.
بیش از ١٠ هزار مدیر در سطوح مختلف داریم که همه این افراد اعضای شورای سیاستگذاری هستند و حضور آنها در این نمایشگاه با دعوت عمومی نبوده، بلکه با استقبال خودشان بوده است. اسم وزارتخانه کار را با عنوان وزارت مردم قرار داده‌ایم، چراکه ۶٠ میلیون نفر از مردم مستقیم در ارتباط با این وزارتخانه هستند.
افشاگری نماینده مجلس ایران از فساد ۲۰هزار میلیارد تومانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
افشاگری نماینده مجلس ایران از فساد ۲۰هزار میلیارد تومانی
از روز سوم شهریور ماه و بعد از رای اعتماد در مجلس، به سمت وزارتخانه کارمان را آغاز و اکنون ١٨۵ روز خدمت کرده‌ایم. همه بخش‌ها و معاونت‌ها اقدامات جدی را انجام داده‌اند. ۲۰۰ اقدام اساسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شده است. در این نمایشگاه جزییات این اقدامات را به اطلاع مردم و مسئولان می‌رسانیم که امید آفرین است.
طرح زیست بوم ملی اشتغال یکی از طرح‌های مهم است. زیست بوم برای توسعه و ایجاد اشتغال برای یک میلیون و ٨۵٠ هزار نفر طراحی شده و در مرحله اجراست. برای تحقق این اشتغال، زیست بوم اطلس اشتغال با ١٩۵ الگو طراحی شده است؛ همچنین ۴۰۰ هزار کارآفرین برتر شناسایی و شناسنامه دار می‌شوند که بار اشتغال به دوش این افراد خواهد بود.
خدماتی از جمله برقراری بیمه ناباروری (پوشش هزینه های مربوط به درمان ناباروری)، اجرای طرح بیمه خانواده ایرانی برای زنان خانه‌دار، پرداخت حقوق ماهانه مرخصی زایمان ارائه شده است. پیش از این دولت مجوزها ۶ ماه زمان می‌برد و بعضی از مجوزها ٢ میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала