وزارت امور خارجه روسیه: غرب به مدت هشت سال بی‌تفاوت شاهد کشتار در دونباس بود

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که غرب به مدت هشت سال بی‌تفاوت شاهد کشتار در دونباس و شریک نسل‌کشی در جمهوری های دونتسک و لوهانسک بود.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه فدراسیون روسیه علام کرد که غرب به مدت هشت سال بی‌تفاوت شاهد کشتار در دونباس و شریک نسل‌کشی در جمهوری های دونتسک و لوهانسک بود.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که کشورهای غربی در واقع در نسل کشی طولانی مدت ساکنان جمهوری های دونتسک و لوهانسک شریک هستند، نه ایالات متحده و نه ناتو علاقه ای به حل و فصل بحران اوکراین ندارند.
وی در ادامه افزود: "به مدت هشت سال، کشورهای غرب با بی‌تفاوتی شاهد قتل و آزار هزاران غیرنظامی در جنوب شرق اوکراین بوده‌اند. در واقع، آنها شریک جرم در نسل کشی طولانی مدت ساکنان جمهوری های دونتسک و لوهانسک به حساب می آیند.
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
متن پیام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خطاب به شهروندان کشور در رابطه با عملیات نظامی دونباس
قصد ناتو برای ادامه پمپاژ تسلیحات به اوکراین، از جمله سامانه‌های دفاع هوایی، از یک چیز حکایت دارد و آن اینکه ایالات متحده و متحدانش علاقه‌ای به حل و فصل بحران در این کشور ندارند".
روسیه بامداد روز ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به اهالی روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری از سوی ما است، جمهوری های خلق دونباس درخواست کمک کرده اند".
به گفته رهبر روسیه، مسئولیت این خونریزی بر عهده رژیم حاکم در اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "زیرساخت های نظامی با سلاح های بسیار دقیق از کار افتاده است. جمعیت غیرنظامی در خطر نیست. مرزبانان اوکراینی "هیچ مقاومتی نشان نمی دهند"، در برخی موارد نظامیان اوکراین تسلیم می شوند که پس از آن فرصت بازگشت به آغوش خانواده های خود را دارند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала