فرضیه جدید دانشمندان: شاید کره زمین موجودی هوشمند باشد

© Photo / NASA / Jessica Meirفرضیه جدید دانشمندان: شاید کره زمین موجودی هوشمند باشد
فرضیه جدید دانشمندان: شاید کره زمین موجودی هوشمند باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
اشتراک
براساس فرضیه ارائه شده توسط فیزیکدانان نجومی دانشگاه روچستر (نیویورک، ایالات متحده آمریکا) ممکن است کره زمین موجود هوشمند و معقولی باشد.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان در سیاره ما نشانه هایی پیدا کردند که نشان می دهد کره زمین دارای ویژگی های شخصیتی مشابه موجودات زنده است.
دانشمندان فرضیه موسوم به گایا را مبنای کار خود قرار دادند که در سال 1970 توسط اقلیم شناس بریتانیایی جیمز لاولاک و میکروبیولوژیست آمریکایی لین مارگولیس مطرح شد. طبق این فرضیه، کره زمین یک سیستم فیزیولوژیکی است و تمام موجودات زنده در این سیاره گایا را تشکیل می دهد که یک ابر ارگانیسم عظیم با مکانیزم خود تنظیمی است.
خاستگاه آب در کره زمین توضیح داده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
خاستگاه آب در کره زمین توضیح داده شد
به گفته فیزیکدانان نجومی دانشگاه روچستر، این ابر ارگانیسم "سیاره ای" هوش و خرد نیز دارد و هوشمند است. ضمناً تمدن بشری معاصر یک تکنوکره نابالغ است که هنوز نمی تواند به طور هماهنگ با سیاره تعامل داشته باشد. انسان ها سیستم ها و فناوری هایی را ایجاد کرده اند که با انرژی سوخت فسیلی کار می کنند اما با این حال، عامل انسانی به دریاها و جو زمین آسیب می رساند و همچنین منجر به انقراض گونه ها می شود.
در عین حال بیوسفر کره زمین، میلیاردها سال پیش، راهی برای حمایت از زندگی به تنهایی و بدون دخالت انسان ایجاد کرد. این بر اساس مکانیسم های کامل برای حرکت نیتروژن و انتقال کربن است. به گفته دانشمندان، انسان ها هنوز متوجه نشده اند که چگونه به تکنوکره خود همان ویژگی های منحصر به فرد را بدهند.
با این حال، هیچ کس هنوز نمی داند که چگونه می توان به سطح یک تکنوسفر بالغ رسید. بنابراین، به گفته کارشناسان، اکنون مهم است که بفهمیم هوش سیاره ای چیست و چه اهمیتی برای جهان دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала