شبکه های تلویزیونی روسیه عضویت خود در اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا را به حالت تعلیق درآوردند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر شبکه های تلویزیونی روسیه عضویت خود در اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا را به حالت تعلیق درآوردند
شبکه های تلویزیونی روسیه عضویت خود در اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا را به حالت تعلیق درآوردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
اشتراک
VGTRK، کانال یک و خانه رادیو Ostankino عضویت خود را در اتحادیه پخش اروپا به حالت تعلیق درآوردند. این تصمیم در سال های اخیر به بلوغ رسیده است، زیرا سیاست زدگی در فعالیت های این سازمان رشد کرده است.
اسپوتنیک - تصمیم پخش‌کنندگان تلویزیون و رادیو روسیه برای خروج از اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا واکنشی بود به تصمیم شورای اجرایی EBU مبنی بر حذف روسیه از مسابقه آواز یوروویژن در سال جاری. ما با تأسف متذکر می شویم که در تصمیم گیری، EBU صرفاً از دیدگاه اتحادیه اروپا هدایت می شود و وظیفه اصلی خود را اجرای دستورالعمل های کمیسیون اروپا می داند، در حالی که نیمی از اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا کانال های تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند. پخش کنندگان خاطرنشان کردند که تا زمانی که منافع حرفه ای روزنامه نگاری قربانی شرایط سیاسی لحظه ای شود، مشارکت روسیه در اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا امکان پذیر نیست.
پس از این مرحله، شکاف بین نتایج رای مردم و ارزیابی‌های هیئت منصفه ظاهری ذهنی و اغلب سیاسی پیدا کرد. در سال 2014 ، کمیته سازماندهی مسابقه از شنیدن نظرات مبنی بر اینکه آهنگ شرکت کننده اوکراینی "1944" به وضوح تحریک آمیز بود خودداری کرد.
همه اینها به اقتدار مسابقه کمکی نکرد، که از آن دعوت می شد نه تفرقه، بلکه برای متحد کردن مردم، قضاوت مجریان بر اساس حرفه ای بودن آنها و نه بر اساس ترجیحات ذهنی.
آخرین نمونه در خاطره کسانی است که مسابقه آواز یوروویژن را دنبال می کنند. در سال 2021، یک زیرمتن سیاسی در آهنگ شرکت کننده بلاروس یافت شد که از نظر محتوایی خنثی بود که به بهانه آن بلاروس از رقابت حذف شد. بعداً، کانال اصلی تلویزیون کشور "بلاروس 1" عضویت در EBU به مدت سه سال به حالت تعلیق درآمد. این تصمیم بدون بحث در مجمع عمومی EBU اتخاذ شد.
ما با تأسف متذکر می شویم که EBU در تصمیم گیری صرفاً از دیدگاه اتحادیه اروپا هدایت می شود و وظیفه اصلی خود را اجرای دستورالعمل های کمیسیون اروپا می داند، در حالی که نیمی از اعضای اتحادیه اروپا اتحادیه پخش کننده اروپا، کانال های تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی کشورهایی هستند که عضو اتحادیه اروپا نیستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала