حملات شبانه روسیه به اهداف نظامی در اوکراین

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
اشتراک
سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه به خبرنگاران اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه شبانه با موشک های کروز مستقر در دریا و زمین به تأسیسات نظامی در اوکراین حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف گفت: "در طول شب، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه با استفاده از موشک‌های کروز مستقر در هوا و دریا تأسیسات زیرساختی نظامی در اوکراین را با سلاح‌های دقیق و دوربرد مورد حمله دادند".
وی بار دیگر تاکید کرد که آتشباری فقط به سوی زیرساخت های نظامی بدون آسیب رسانی به زیرساخت های مسکونی و اجتماعی انجام می شود.
سربازان ارتش روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
سربازان ارتش روسیه وارد شهر ملیتوپل اوکراین شدند
یادآور می شود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح پنجشنبه 24 فوریه اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و نیروی هوایی اوکراین توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала