تصمیم جدی آمریکا برای قطع ارتباط روسیه از سیستم سوئیفت

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
اشتراک
رسانه ها خبر می دهند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی جدی موضوع قطع ارتباط روسیه از سیستم سوئیفت است.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ می نویسد؛ ایالات متحده و اتحادیه اروپا به طور جدی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا روسیه را از سیستم پرداخت بانکی بین المللی سوئیفت در پاسخ به عملیات ویژه در دونباس قطع کنند یا خیر.
به گفته منابع این خبر، چند روز پیش قطع ارتباط روسیه از سوئیفت برای مقامات آمریکایی و اروپایی بعید به نظر می رسید. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا قبلاً ابراز نگرانی کرده بودند که چنین تصمیمی می تواند به اقتصاد آنها آسیب جدی وارد کند.
بلومبرگ می نویسد، با این حال، با ادامه "تهاجم" روسیه به اوکراین، تعداد فزاینده ای از رهبران غربی موافق هستند که چنین تحریم هایی ضروری است. مقامات کانادا، بریتانیا و هلند آشکارا از ایده قطع ارتباط روسیه از سوئیفت حمایت کردند.
منابع بلومبرگ گزارش می دهند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برخی از کشورهای اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهد. مقامات آمریکایی نمی توانند چنین تصمیمی را یکجانبه اتخاذ کنند و برای این منظور آنها به تصمیم یکپارچه رهبران کشورهای اروپایی نیاز دارند.
انتقاد آلمان از ایده قطع ارتباط روسیه با سوئیفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
انتقاد آلمان از ایده قطع ارتباط روسیه با سوئیفت
سیستم سوئیفت در کل تاریخ تنها یک بار دسترسی به آن مسدود شد که در سال 2012، اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از اقداماتی برای مهار برنامه هسته ای، دسترسی جمهوری اسلامی ایران را به سیستم مسدود کرد.
گفتنی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این گفته بود، در مورد عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گرفته است. وی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: شرایط نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس از روسیه در خواست کمک کردند. رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده دولت حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала