انتخاب قطعی ایران، چه انتخابی است؟

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر عبداللهیان: عربستان با قطع رابطه با ایران نمی تواند بر خطایش سرپوش بگذارد
عبداللهیان: عربستان با قطع رابطه با ایران نمی تواند بر خطایش سرپوش بگذارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین در خصوص ِآخرین وضعیت گفتگوها در وین بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در رایزنی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که انتخاب قطعی جمهوری اسلامی ایران عدم عبور از خطوط قرمز خود است.
امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حصول یک توافق خوب، بر لزوم اخذ تصمیم سیاسی توسط طرف مقابل تاکید کرد و افزود ایران به دنبال یک توافق خوب، اما در چارچوب منافع ملی و با رعایت خطوط قرمز خود در مذاکرات است. وزیر خارجه ایران در مورد بحران اوکراین نیز خواستار حل و فصل آن از طریق سیاسی شد.
بورل به موفقیت قریب الوقوع در مذاکرات برجام اعتقاد دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
بورل به موفقیت قریب الوقوع در مذاکرات برجام اعتقاد دارد
بورل ضمن مرور آخرین تحولات مذاکرات وین، بحران در اوکراین را دارای عواقب جدی برای سیاست جهانی و اروپا توصیف کرد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با مرور تلاش‌های فراوان همه طرف‌ها تاکید کرد که مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده و نیازمند تصمیمات جدی از سوی همه است.
امیرعبداللهیان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین تاکید کردند که مذاکرات به مرحله حساس و مهمی رسیده و همه طرفها بخش عمده مسیر را بخوبی طی کرده اند. وی در پایان افزود، برخی موضوعات مهم باقیمانده در صورت رویکرد واقع بینانه طرف غربی قابل حل و رسیدن به توافق نهایی است.
وزیر خارجه سپس در صفحه توئیتر خود نوشت: "ما با جدیت در حال بررسی متن توافق هستیم. امروز با آقای بورل تلفنی گفتگو داشتم. همکارم آقای باقری نیز با مورا در تماس و مشورت است. همه برای رسیدن به توافق خوب در تلاشیم. خطوط قرمز خود را به طرف غربی منعکس کرده ایم. در صورت وجود اراده واقعی آنها، آماده توافق خوب و فوری هستیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала