روسیه: همیشه به درخواست ها برای گفتگو پاسخ می‌دهیم

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: همیشه به درخواست ها برای گفتگو پاسخ می‌دهیم
روسیه: همیشه به درخواست ها برای گفتگو پاسخ می‌دهیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
اشتراک
وزارت خارجه روسیه می‌گوید روسیه همیشه به درخواست‌ها برای مذاکره پاسخ می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد احتمال مذاکرات بین مسکو و کی یف گفت: روسیه همیشه به درخواست ها برای مذاکره پاسخ می دهد.
زاخارووا در کانال تلویزیونی "روسیه 1" گفت: ما همیشه به درخواست‌ها برای مذاکره پاسخ می‌دهیم. ما همیشه آنها را حتی با سرسخت‌ترین و تهاجمی‌ترین مخالفان انجام می‌دهیم. اما سوال اینجاست که رئیس جمهور کشورمان چه گفته است: درباره کفایت افرادی که وانمود می‌کنند رهبر این کشور هستند.
در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کیف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در اوایل صبح 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی به هموطنان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری است، جمهوری های مردمی دونباس درخواست کمک کردند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. علاوه بر این، او از ارتش اوکراین خواست سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه بروند.
بعداً ولادیمیر زلنسکی گفت که آماده است درباره وضعیت بی طرف اوکراین گفتگو کند. پس از آن پوتین امکان اعزام نمایندگانی از وزارت دفاع، وزارت خارجه و دولت خود را برای مذاکره با هیئت اوکراینی ممکن دانست. پیشنهاد شد که این نشست در مینسک برگزار شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала