راه اندازی خطوط دریایی و هوایی بوشهر به قطر

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزیره خارک استان بوشهر
جزیره خارک استان بوشهر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
اشتراک
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر اطلاع داد که خطوط دریایی و هوایی به سمت کشور قطر راه اندازی می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سیدحسین حسینی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر گفت: استان بوشهر با آبراهه خلیج‌فارس دارای طولانی‌ترین مرز دریایی است و با کشورهای حاشیه این آبراهه استراتژیک همسایه است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا فعالیت بیشتر ساحل‌نشینان استان بوشهر در زمینه مبادلات تجاری با کشورهای همسایه خلیج‌فارس است؛ نزدیکترین مسیر به کشور قطر از بوشهر بندر دیر می‌باشد که این نزدیکی سبب شده تا مبادلات تجاری از این بندر به قطر افزایش داشته باشد.
وی افزود: در ۱۰ ماه امسال ۷۸ میلیون دلار صادرات از استان بوشهر به کشور قطر صورت گرفته است که بیشترین محموله آن از بندر دیر به‌عنوان نزدیکترین دروازه ارتباطی ایران و قطر، صادر شده است.
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2022
رئیسی: ۱۴ توافقنامه با قطر به امضا رسید که باید اجرایی شود
حسینی با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال ۱۱۷ میلیون دلار از ایران به قطر صادرات غیر نفتی انجام شده است، گفت: از این میزان صادرات به قطر بیش از ۶۵ درصد آن از استان بوشهر و ۵۲ میلیون دلار آن از بندر دیر بوده است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر بیان داشت: اگر زیرساخت‌های مورد توجه در بنادر استان بوشهر از جمله بندر دیر ایجاد شود می‌تواند زمینه افزایش صادرات غیرنفتی و مبادلات تجاری به کشور قطر افزایش دهد.
وی با توجه به برقراری خطوط منظم دریایی و هوایی بوشهر به قطر گفت: با ایجاد خط کشتیرانی منظم بوشهر به قطر محصولات کشاورزی و مواد غذایی با برنامه‌ریزی بهتر می‌تواند صادر شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала