دانشمندان راهی برای پیش بینی شیوع کرونا از طریق فاضلاب هواپیماها پیدا کرده اند

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoسه دلیل عدم ابتلای برخی از افراد به کرونا
سه دلیل عدم ابتلای برخی از افراد به کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2022
اشتراک
دانشمندان دانشگاه‌های ارسطو و تسالی در یونان پیشنهاد کردند احتمال انتشار ویروس کرونا از سوی مسافران با استفاده از تجزیه و تحلیل دقیق PCR فاضلاب توالت های کمپوست هواپیما پیش بینی و مشخص شود .
به گزارش اسپوتنیک، خلاصه این مطالعه در وب سایت MedRxiv منتشر شده است.
به گفته دانشمندان، این کار امکان دریافت اطلاعات سریعتر و کارآمدتر در مورد شیوع بیماری را فراهم می کند. این مطالعه خاطرنشان می کند که با استفاده از تجزیه و تحلیل فاضلاب، ویروس کرونا تا 7 روز قبل از شیوع بیماری قابل تشخیص است.
کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
گزارش و تحلیل
اومیکرون پایان کرونا؟
دانشمندان همچنین بر این باورند که ارائه به موقع نتایج آزمایشات آنها به سازمان‌های دولتی می‌تواند به راحتی بر تصمیم ‌گیری ها در مورد مداخلات هدفمند در زمینه بهداشت عمومی ، از جمله اقدامات در راستای کنترل شیوع، آگاهی دادن و آمادگی برای مقابله با اوج گیری شیوع کرونا تأثیر بگذارد.
الکسی آگرانوفسکی ویروس شناس روس و استاد دانشگاه دولتی مسکو ابراز تردید کرد که روش پیشنهادی برای کنترل، مؤثر واقع شود.
دکتر آگرانوفسکی می گوید: "مردم تازه وارد شده و هنوز مشکوک به ابتلا به کرونا نیستند. در اینجا آزمایش فاضلاب هواپیما انجام می شود که یک کار ده دقیقه ای نیست اما مردم در این هنگام کجا خواهند بود؟ نشستن و انتظار در هواپیما چقدر طول خواهد کشید؟ 4 ساعت؟ چگونه متوجه خواهند شد که بطور مشخص کدام یک از مسافران بیمار است؟" .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала