افتادن درخت سیب نیوتن توسط طوفان یونیس +عکس

© Sputnik / Egor EryomovСбор урожая яблок в Белоруссии
Сбор урожая яблок в Белоруссии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2022
اشتراک
درخت اصلی که سیب از آن افتاد در خانه زادگاه نیوتن به نام "وولزتورپ مانور" در گرانتام لینکلنشر قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، کنده شدن درخت سیب نیوتن بر اثر طوفان یونیس در باغ گیاه‌شناسی کمبریج موضوعی متفاوت است که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. دکتر ساموئل بروکینگتون مدیر این باغ گیاه‌شناسی گفته است که این درخت در سال ۱۹۵۴ کاشته شده بود و برای ۶۸ سال در ورودی این باغ قرار داشت و کپی ژنتیکی آن در خانه ایزاک نیوتن وجود دارد که گفته می‌شود افتادن سیب از آن نیوتن را به فکر طراحی نظریه گرانش وا داشته بود.
مدیر باغ گیاه‌شناسی کمبریج ادامه داده است که یک کپی ژنتیکی (کلون) این درخت را در اختیار دارد که به زودی در جای دیگری در باغ می‌کارد. درخت اصلی که سیب از آن افتاد در خانه زادگاه نیوتن به نام "وولزت نه ازورپ مانور" در گرانتام لینکلنشر قرار دارد. جالب است بدانید که درخت اصلی در زادگاه ایزاک نیوتن در قرن نوزدهم در اثر وزش باد افتاده بود اما دوباره از ریشه رشد کرد و همچنان موجود است. دکتر بروکینگتون گفت تحلیل‌ها نشان می‌دهد سه درخت در کمبریج از جمله درختی که در باغ گیاه‌شناسی بود همتایان ژنتیکی درخت اصلی هستند.
مدیر باغ گیاه‌شناسی کمبریج در ادامه افتادن درخت نیوتن را در طوفان روز جمعه یک ضایعه غم انگیز عنوان کرده است اما می‌گویند آن‌ها از قبل می‌دانستند که این درخت به دلیل ابتلا به قارچ عسل از بین خواهد رفت. برای همین کپی ژنتیکی دیگری از درخت برداشتند تا به کمک علم فوق‌العاده پیوند، اولاد دیگری از درخت سیب نیوتن همچنان در مجموعه‌شان باقی بماند.
بسیاری از کاربران از دیدن این خبر متعجب شدند اما تعدادی از آن‌ها بر این باورند وجود درخت نیوتن چندان هم مهم نیست بلکه اتفاقی که برای نیوتن رخ داد ممکن بود زیر درخت پرتغال یا گلابی نیز ‌می‌افتد و او را به درک وجود جاذبه، گرانش برساند. برخی از کاربران نیز بر این عقیده‌اند در این دوره و زمانه هیچکس به دنبال کشف حقیقت و ناشناخته‌های جهان هستی نیست تا بخواهد به مفهوم و درک مسائل مهم در هستی بپردازند. اما بعضی از کاربران بر این باورند امروزه شناخت از وجود خود به کشفیاتی درباره رموز آفرینش کمک خواهد کرد زیرا آن‌ها گمان می‌کنند دنیای درون انسان خود تابعی از دنیای پیرامون ماست به همین دلیل به دنبال ساختن دنیایی آرام با شناسایی و کشف مشکلات درون هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала