۱۰ راه مهم و حیاتی برای نجات از پیک اومیکرون +عکس

© REUTERS / Dado Ruvicاعلام ارقام مرگ و میر ناشی از ابتلا به سویه اومیکرون کرونا
اعلام ارقام مرگ و میر ناشی از ابتلا به سویه اومیکرون کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2022
اشتراک
امیکرون علائم شدیدی بروز نمی‌دهد اما بی‌توجهی به آن ممکن است ویروس پیشرفت کند و کار درمان سخت‌تر شود.
به گزارش اسپوتنیک، این روزها اومیکرون سویه غالب کرونا شده و اکثر مردم جهان درگیر این بیماری شده‌اند. بنابراین علاوه بر تاکید بر استفاده از ماسک در فضا‌های عمومی و رعایت فاصله اجتماعی چند نکته مهم را نیز باید رعایت کرد.
۱. مدام با آب نمک رقیق، غرغره کنید حفره‌های بینی را بشویید تا آب از درون بینی به حلق برسد.
۲. ویتامین C و D را به میزان مجاز مصرف کنید و مواد غذایی طبیعی حاوی این ویتامین‌ها را استفاده کنید.
۳. دمنوش زنجبیل و آویشن، هل و پونه و دارچین بنوشید اما زیاده‌روی نکنید، ضمن اینکه از مصرف زیاد آب پرهیز نمی‌کنید.
۴. شربت لیمو را با مقداری آبجوش، یک عدد آب لیمو ترش، نصف قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، یک قاشق چای خوری نمک و یک قاشق عسل مخلوط کرده و مصرف کنید. در نظر داشته باشید که بیماری خاص یا فشار خون نداشته باشید.
۵. اگر دچار آبریزش بینی هستید سرخود داروهایی مانند آنتی هیستامین مصرف نکنید زیرا آبریزش بینی باعث خروج مواد بیماری‌زا از بینی می‌شود و به سلامتی‌تان کمک می‌کند.
۶. بخور بگیرید به ویژه بخور پیاز و آویشن که بسیار مفید است.
۷. اگر دوز سوم واکسن کرونا را نزدید حتما بزنید. البته تزریق هر سه دوز هم ایمنی کامل را ایجاد نمی‌کند ولی ریسک بیماری شدید و مرگ و میر را به طور ملموسی کاهش می‌دهد.
۸. ماندگاری ویروس کرونای دلتا روی سطوح چند ساعت بود اما ماندگاری اومیکرون چند روز است پس ضدعفونی کردن دست‌ها را جدی‌تر از قبل بگیرید.
۹. سویه اومیکرون برای افراد بالای ۶۰ سال، کودکان، افراد بالای ۱۰۰ کیلو و کسانی که بیمارهای زمینه‌ای دارند خطرناک‌تر است.
۱۰. دوره قرنطینه واقعی اومیکرون پنج روز نیست و حداقل ۱۰ روز است، بنابراین اگر اومیکرون گرفتید حتما استراحت کنید و حداقل ۱۰ روز بعد به دیدن افراد دیگر و مخصوصا افراد در معرض خطر نروید.
بسیاری از کاربران ضمن تایید این موارد عنوان می‌کنند افراد زیادی با وجود تزریق سه دوز واکسن باز هم کرونا گرفتند. جمعی از کاربران این بیماری را مشابه سرماخوردگی می‌دانند و عنوان می‌کنند به نظر می‌رسد علائم سرماخوردگی است و فقط نام آن فرق دارد هرچند به اندازه ویروس کرونا اومیکرون حاد نیست اما بدون شک رعایت این موارد روند بهبودی را سرعت می‌بخشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала