پوتین: فرضیه قصد روسیه برای بازگرداندن مرزهای امپراتوری غلط است

© Sputnik / Mikhail Metzel / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: گمانه زنی هایی که می گوید روسیه قصد دارد مرزهای امپراتوری خود را برگرادند، غلط است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در جریان دیدار با رئیس جمهور آذربایجان گفت: " دیروز روسیه تصمیم گرفت که تمامیت ارضی دو جمهوری دونباس را به رسمیت بشناند. ما گمانه زنی ها در خصوص این موضوع که روسیه قصد دارد مرزهای امپراتوری را برگرداند، رد می کنیم."
پوتین تاکید کرد: " این موضوع مطلقا درست نیست."
به گفته ی رئیس جمهور، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی روسیه تمام واقعیت های جدید ژئوپلیتیک را به رسمیت شناخته است و به طور فعال برای تقویت تعامل با همه کشورهایی که در فضای پس از شوروی ظهور کرده اند، کار می کند.
پوتین گفت: "حتی در شرایط بسیار حاد، که حل و فصل قره باغ است، ما همیشه با احتیاط اقدام کردیم و بر اساس منافع همه کشورهای درگیر در این روند عمل کرده‌ایم. ما همیشه تلاش کرده‌ایم به راه‌حل‌های قابل قبولی دست یابیم."
وی گفت که قبل از دیدار با علی اف با قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان تلفنی گفتگو کرده است. پوتین گفت: "این یک نمونه بسیار خوب است، زیرا روسیه از حاکمیت همسایگان خود حمایت می کند و آن را به هر طریق ممکن تقویت می کند. مثال قزاقستان سیاست ما را تایید می کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала