کشف روش جدید مبارزه با گرسنگی جهانی در چین

© AFP 2023برنج در چین.
برنج در چین.   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2022
اشتراک
در چین، گونه جدید برنج شور تولید می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "بلومبرگ"، در چین، گونه جدید برنج مقاوم به نمک تولید می‌شود که با استفاده از این روش می توان نیاز به مواد غذایی در کشور را تأمین کرد.
افزایش سطح دریا، افزایش تقاضا برای غلات و اختلال در زنجیره تحویل مواد، تهدیدی برای عرصه کشاورزی است. اما روش جدید مبارزه با گرسنگی می تواند راه‌حلی برای این مسأله باشد.
دانشمندان چینی اعلام کردند که به روش پیشرفته‌ای در حوزه کشاورزی برای کشت برنج با قابلیت برداشت بالا در آب شور دست پیدا کرده‌اند. "برنج دریایی" در خاک شور نزدیک دریا کاشت می شود.
نوع جدید برنج از طریق تجلی فراتر ژن انتخابی برنج وحشی تولید می شود که مقاومت زیادی به آب شور دارد. کاشت این نوع برنج را در مناطق شمالی در سال 2021 آغاز کردند و از مزرعه آزمایشی، 4 هزار و 600 تن از یک هکتار برداشت شد که بیش از شاخص متوسط در کشور برای برنج معمولی است.
تشکیل کارگروه مشترک کشاورزی ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
تشکیل کارگروه مشترک کشاورزی ایران و روسیه
چین قصد دارد با نوع جدید برنج، نیازهای جهان به این ماده غذایی و نیازی های داخلی را تأمین کند. یک پنجم جمعیت جهان در چین زندگی میکند. برنج دریایی می تواند باعث بهبود وضعیت غذایی در کشور بشود.
کشت برنج شور حداقل از دهه 1950 در چین بررسی و مطالعه می شد. اما برج دریایی پس از آنکه یوآن لانگ پینگ دانشمند ارشد فقید چین در رشته کشاورزی در سال 2012 به تحقیق در باره این ایده پرداخت، مشهور شد.
پیشتر یکی از مقامات چینی اعلام کرده بود که کاشت برنج با استفاده از آب شور می‌تواند ظرفیت تولید برنج این کشور را در حدود ۲۰ درصد افزایش و نیاز ۲۰۰ میلیون نفر را تامین کند.
گفتنی است، نوع جدیدی از برنج هیبریدی در ۲۰۰ مزارع استان ساحلی "کوینجادو" چین پرورش داده می شود و روش آبیاری آن به این گونه است که نمک آب "دریای زرد" چین را رقیق و پس از آن در کانال هایی برای آبیاری شالیزارها هدایت می‌کنند. بر اساس روش جدید چینی‌ها، پرورش برنج در آب کاملا شور امکان پذیر می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала