حذف گواهی عدم سؤپیشینه در ایران چه تأثیری بر کسب و کار دارد؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران
احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2022
اشتراک
وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران: مقرر شد، تمام مجوز های زائد مرتبط با سازمان های زیر مجموعه وزارتخانه بررسی و تسهیل یا حذف شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران اعلام کرد که مقرر شد، تمام مجوز های زائد مرتبط با سازمان های زیر مجموعه وزارت بررسی و تسهیل یا حذف شوند.
وی در ادامه افزود: "در همین راستا در جلسه امشب، تمام مجوز های دارای شروط مبهم و قابل تفسیر که می توانست برای مردم و فعالان اقتصادی سؤتعبیر ایجاد کند و آنها را ماه ها در پیچ و خم دستگاه های اداری معطل نماید، بررسی و تعداد 57 مجوز در حوزه های بورسی، گمرکی، شرکت های بیمه، خدمات مالیاتی و غیره تسهیل یا حذف شد.
بازار   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
وضعیت اشتغال و بیکاری در ایران چگونه است؟
باور ما این است که نباید افرادی که در دورانی از زندگی خود مرتکب بزه و تخلف شده اما بعداً به دامن جامعه بازگشته و می خواهند فعالیتی اقتصادی را شروع کنند، بخاطر الزامات "فرا قانونی" از حق کسب و کار محروم شوند.
الزام افراد به ارائه مدرک عدم سؤپیشنه برای شروع فعالیت اقتصادی، موجب نارضایتی بسیار زیادی بین مردم شده بود. پس از بررسی ها مشخص شد، تا کنون بیش از 90 درصد از مجموع 300 مجوز کسب و کاری که شروع آنها، مشروط به ارائه عدم سؤپیشینه شده بود، فاقد پایه قانونی بوده و تنها 10 درصد از آنها مستند به مصوبه مجلس شورای اسلامی یا شورا های عالی بوده است که خوشبختانه این 90 درصد امشب کنار گذاشته شد.
همچنین شروط زائد دیگری از جمله تعیین شرط سنی حداقل 25 سال برای شروع کسب و کار نیز در جلسه امشب هیئت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار حذف شد، چرا که عقیده ما بر این است، اگر فرد واقعاً مدرک تخصصی مربوط را دارد یا دوران خدمت سربازی را پشت سر گذاشته، در هر سنی باید بتواند وارد کسب و کار شود.
Соколиная охота в Московской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
جنجال قاچاق رسمی پرندگان ایرانی با مجوز سازمان محیط زیست +عکس
در هفته های اخیر، سرعت همکاری دستگاه ها برای برخط شدن مجوز های خود بسیار افزایش یافته که جای تشکر، هم از خود دستگاه های اجرایی دارد و هم صدا و سیما که همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته است.
بنظر می رسد این خبر خوشی برای قاطبه مردم و فعالان اقتصادی در پایان اسفند ماه بویژه با توجه به همکاری بسیار خوب دستگاه هایی مثل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان و چند دستگاه دیگر باشد. اراده جدی و قطعی نه تنها وزارت اقتصاد بلکه کل دولت این است که کمک کنیم، فرآیند شروع کسب و کار در کشور ما سهل، ساده، کم هزینه، روان و بدون فساد باشد.
ما بسته به مورد و با ذکر مصداق، کاملاً آماده هستیم، هر نقد و شکایتی در زمینه صدور مجوز های مرتبط با حوزه وزارت اقتصاد و زیر مجموعه آن را رسیدگی کنیم و در صورت صحت، من زیر مجموعه های وزارت اقتصاد را مکلف خواهم کرد که حتماً به آن رسیدگی کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала