واکسن "اسپوتنیک لایت" می تواند واکسن یادآور همگانی شود

© Sputnik / Alexey Suhorukov /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن روسی اسپوتنیک لایت
واکسن روسی اسپوتنیک لایت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
چین با تصویب واکسیناسیون ترکیبی ممکن است از واکسن روسی "اسپوتنیک لایت" به عنوان واکسن یادآور استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، برخورد ترکیبی نسبت به واکسیناسیون ضد کووید توسط سازندگان واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه مطرح شده بود که کارایی خود را در ایمنی زایی قوی تر و طولانی تر، از جمله بر ضد سویه امیکرون کرونا به اثبات رساند.
واکسن روسی "اسپوتنیک لایت" ضد کووید می تواند یک واکسن یادآور برای افرادی بشود که با واکسن های دیگر در چین واکسینه شده اند. زیرا چین رسما واکسیناسیون ترکیبی را با واکسن های مبتنی بر آدنوویروسی به عنوان واکسن یادآور مورد تأیید قرار داده است.
Директор института ГУ НИИ эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи, академик РАМН, профессор Александр Гинцбург на пресс-конференции - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
جزئیات داروی کرونای مرکز گامالیا
واکسن های تولیدی در چین (سیوواک و سینوفارم) بطور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند که تا کنون بیش از 4.7 بیلیون دُز در داخل چین و خارج از کشور مصرف شده است. پس از تصویب واکسیناسیون ترکیبی توسط شورای دولتی چین، واکسن تک تزریقی "اسپوتنیک لایت" روسیه می تواند راه‌حلی برای تأمین واکسن یادآور افرادی باشد که واکسیناسیون اولیه را با واکسن چینی در کشورهای دیگر جهان به انجام رساندند.
بر طبق یک مطالعه و تحقیقات مرکز پژوهشی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گامالیا" روسیه که پیشنهاد برخورد ترکیبی به استفاده از واکسن ها را مطرح کرد، استفاده از واکسن "اسپوتنیک لایت" در ترکیب با واکسن های دیگر، ایمنی زایی بالایی را بدون عوارض جدی نشان داده است.
گفتنی است، واکسن "اسپوتنیک لایت" در بیش از 30 کشور با کل جمعیت 2.5 بیلیون نفر مورد تأیید قرارگرفته است. واکسن "اسپوتنیک وی" در 71 کشور جهان با کل جمعیت بیش از 4 بیلیون مورد تأیید قرار دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала