برگزاری نشست پوتین و بایدن در باره بحران اوکراین

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر درخشان ترین لحظه در دیدار پوتین و بایدن از دیدگاه رئیس جمهور سوئیس
درخشان ترین لحظه در دیدار پوتین و بایدن از دیدگاه رئیس جمهور سوئیس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
روسای جمهور روسیه و آمریکا پیشنهاد پاریس در باره برگزاری نشست بین فدراسیون روسیه و آمریکا را پذیرفتند.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ الیزه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و جو بایدن رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه پیشنهاد امانوئل مکرون همتای فرانسوی‌ را برای گفت وگو در مورد بحران اوکراین پذیرفتند.
در این بیانیه کاخ الیزه آمده است: "مکرون، رییس جمهوری فرانسه روز 20 فوریه با پوتین و بایدن گفت وگوی تلفنی داشت. وی، پیشنهاد برگزاری یک نشست بین بایدن و پوتین و سپس (یک نشست) با طرف های مربوط برای گفت وگو در مورد امنیت و ثبات در اروپا را ارائه کرد. روسای جمهور پوتین و بایدن ایده چنین نشستی را اصولا پذیرفتند.
به این نکته در بیانیه کاخ الیزه نیز اشاره شده است که این نشست فقط می تواند در شرایطی برگزار شود که روسیه به اوکراین حمله نکند".
Отвод вооружений калибра менее 100 миллиметров от линии соприкосновения в самопровозглашенной Луганской народной республике - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
گلوله باران لوهانسک توسط نیروهای اوکراین
این در حالی است که مسکو بارها نقشه هایی را که غرب در باره حمله به اوکراین به روسیه نسبت می دهد رد کرده است.
این اصل باید در دیدار روز پنجشنبه ۲۴ فوریه بین آنتونی بلینکن و سرگئی لاوروف وزیران خارجه آمریکا و روسیه آماده شود. جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز خبر مربوطه از پاریس را مورد تأیید قرار داد. "رئیس جمهور بایدن، اصولا موافق دیدار با رئیس جمهور پوتین است اگر حمله ای صورت نگیرد".
شایان ذکر است، اوکراین و کشورهای غربی اخیراً نسبت به آنچه تشدید "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خوانده اند، ابراز نگرانی کرده‌اند. در پاسخ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این اقدامات تهدیدی علیه هیچ کس نیست و نباید کسی را نگران کند.
مسکو بارها از افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین تاکید کرده است که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کس نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع کشور خطرناک است، نادیده نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала