گزارش و تحلیل

الگو گیری اوکراین از اسرائیل

© Fotolia / Mikhail Markovskiyبنای یادبود در میدان استقلال کی یف اوکراین
بنای یادبود در میدان استقلال کی یف اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
به نظر می رسد دولت فعلی اوکراین هم به دنبال همین ماجرا می باشد. یعنی با مظلوم نمایی به سبک اسرائیلی اقدام به کشتار روس تبارها کند و بعد به مجامع بین المللی برود وخود را مظلوم نشان دهد.
چند هفته ای است که آمریکایی ها هیاهو راه انداخته اند که روسیه قرار است اوکراین را تصرف کند.
در حالی که تا به امروزه روسیه هیچ اقدامی که بخواهد این ادعای آمریکایی ها را ثابت کند انجام نداده ولی فضای رسانه ای وابسته به غرب تصویری معکوس منتشر کرده.
امروزه مشاهده می کنیم اوکراین همه توافق های قبلی از توافق مینسک گرفته تا توافق بوداپست و... را زیر پا می گذارد و هیچ کدام از رسانه های وابسته غرب لام تا کام سخنی از این اقدامات به میان نمی آورند.
بدیهی است در صورت ادامه تعدی های اوکراین به روس تبارهای ساکن استان های دونباس و لوهانسک حتی اگر خود دولت روسیه مجبور به ورود به ماجرا نباشد ممکن است مردم روسیه به صورت داوطلبانه ورود کنند تا از همکیشان خود دفاع کنند و وقتی جان شهروندان روسیه در خطر باشد خواه نا خواه نیروهای مسلح روسیه مجبور می باشند ورود کنند و جنگ گسترش پیدا می کند.
به نظر می رسد دولت فعلی اوکراین هم به دنبال همین ماجرا می باشد.
یعنی با مظلوم نمایی به سبک اسرائیلی اقدام به کشتار روس تبارها کند و بعد به مجامع بین المللی برود وخود را مظلوم نشان دهد.
پرچم اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
درخواست دوباره اسرائیل از شهروندانش برای ترک فوری اوکراین
این روش روشی است که اسرائیلی ها در قبال فلسطینی ها سالها است پیش گرفته اند و شاید تصادف نباشد که آقای ولادیمیر زلنسکی، که یهودی هم هست، در حال استفاده از همان سبک اسرائیلی ها در قبال روسیه و روس تبارها باشد.
بر اساس بسیاری از آمار زلنسکی از محبوبیت بسیار کمی درون اوکراین برخوردار می باشد و تصور می کند با رویارویی با روسیه ممکن است بتواند برای خود جایگاهی درون اوکراین ایجاد کند.
همانگونه که اسرائیلی ها به کشورهای غربی فشار وارد کردند تا بر مبنای گزارش های کاذب مجامع اطلاعاتی وابسته به خودشان ایران را در تحریم قرار دهند امروزه دولت آقای زلنسکی تلاش دارد با استفاده از همان سبک، یعنی گزارش های کاذب، کشورهای غربی را مجاب کند تا روسیه را تحت تحریم قرار دهند.
همچنین مشاهده می کنیم که دولت آقای زلنسکی تلاش دارد برای تولید تسلیحات هسته ای و تسلیحات کشتار جمعی توسط اوکراین توجیه بسازد و قطعا وقتی که جامعه جهانی هیچ واکنشی به این سخنان نشان نمی دهد هیچ بعید نیست فردا روزی از خواب بیدار شویم و با آزمایش های بمب اتم اوکراین مواجه شویم.
یا شاید حتی مانند اسرائیل تسلیحات هسته ای تولید کنند اما چون مورد حمایت آمریکا هستند هیچ کس کاری به کارشان نداشته باشد.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
بلینکن: آمریکا در صورت لزوم به "تهاجم" روسیه پاسخ خواهد داد
البته بد نیست اینجا هم گریزی به جریان تحریم های شورای امنیت بر علیه ایران بزنیم که در آن زمان اگر روسیه و چین با چنین تحریم هایی مخالفت کرده بودند و از حق وتوی خود استفاده کرده بودند امروزه کار به جایی نمی رسید که مقامات اوکراینی تقاضای تحریم روسیه را بکنند و هیچ بعید نیست فردا روزی تایوانی ها تقاضای تحریم چین را بکنند.
البته بماند که اگر ماجرای تامین انرژی اروپا نبود شاید غربی ها تا به حال تحریم بر علیه روسیه را شروع کرده بودند.
اروپایی ها به خوبی متوجه هستند، یا امیدوارهستیم متوجه باشند، که هدف آمریکا از ایجاد بحران اوکراین درگیر کردن آنها در جنگی خانمان سوز است که آنها را می تواند نابود کند، هم اقتصاد هم کشورها و هم شاید موجودیت آنها را، تا آمریکایی ها با خیال راحت به مقابله با چین بپردازند.
در صورتی که جنگ و یا درگیری در اوکراین شروع شود به قطع یقین درگیری مانند جریان درگیری میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها به یک جنگ طولانی مدت فرسایشی تبدیل خواهد شد و همانگونه که کل خاورمیانه امروزه تحت تاثیر جریان های اسرائیل هستند، کل اروپا تحت تاثیر جریان اوکراین خواهد شد و همانگونه که خاورمیانه آباد امروزه نابود شده اروپای آباد هم در آینده نابود خواهد شد، و هیچ کس به جز آمریکایی ها که دور از ماجرا هستند منتفع نخواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала