پنتاگون از حمله روسیه به اوکراین در چند ساعت آینده خبر داد

© Photo / Bundeswehrاحتمال درگیری نظامی ناتو با روسیه
احتمال درگیری نظامی ناتو با روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
کربی سخنگوی پنتاگون: روسیه می تواند هر روزی حتی امروز به اوکراین حمله کند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: روسیه می‌تواند در ساعات آینده به اوکراین حمله کند، اما هنوز زمان برای حل دیپلماتیک این بحران وجود دارد.
او به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: "ما برای مدت طولانی می‌گفتیم که حمله روسیه ممکن است هر روز اتفاق بیفتد. خب، امروز ممکن است آن روز باشد".
وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که "تهاجم" رخ ندهد و فرصتی برای حل و فصل دیپلماتیک بحران فراهم شود.
بيش از يك ماه است كه بيانيه‌هايي درباره تجاوز به اصطلاح روسيه به اوكراين از زبان سياستمداران غربي شنيده مي‌شود و در نشریات وفادار به واشنگتن منتشر می شود. در پاییز، رسانه ها نوشتند که فدراسیون روسیه در آستانه کریسمس کاتولیک به کشور همسایه حمله خواهد کرد، سپس گزارش هایی در مورد برنامه های حمله در روزهای اول ژانویه منتشر شد. هفته گذشته، نشریات بریتانیایی سان و میرور ادعا کردند که تهاجم دقیقاً در ساعت 1 بامداد به وقت لندن در 16 فوریه انجام خواهد شد. بعدها، پولیتیکو که حمله روسیه را در همان روز پیش بینی کرده بود، تاریخ حمله ادعایی را به دوره پس از 20 فوریه به تعویق انداخت.
روسیه بارها اتهامات مربوط به حمله به اوکراین را رد کرده و خاطرنشان کرده است که نوشتن این مطالب در مطبوعات غربی بهانه ای برای کشاندن نیروهای ناتو به مرزهای فدراسیون روسیه است. ماریا زاخارووا پیشتر اظهار داشت که ایالات متحده از دو ماه پیش به منظور اجرای یک کارزار تحریک آمیز جهانی، عقل سلیم و مردم اوکراین را به سخره گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала