نتانیاهو خواستار هر اقدامی علیه توافق احتمالی در وین شد

© Sputnik / Irina Kalashnikova /  مراجعه به بانک تصاویر نتانیاهو خواستار هر اقدامی علیه توافق احتمالی در وین شد
نتانیاهو خواستار هر اقدامی علیه توافق احتمالی در وین شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
نخست‌وزیر سابق اسرائیل سیاست دولت کنونی آمریکا علیه ایران را ضعیف دانست.
به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل در مصاحبه با شبکه "آی 24" گفت: فکر می‌کنم آنچه مهم است این است که سیاست درست چیست و سیاست غلط چیست نه این که چه کسی آن را انجام می‌دهد. وقتی من در طول سال‌ها می‌دیدم دولت‌های آمریکا سیاست‌هایی را اتخاذ می‌کنند که فکر می‌کردم برای ما مضر یا خطرناک بودند، با آن‌ها مخالفت می‌کردم، (این دولت‌ها) گاهی جمهوری‌خواه بودند گاهی دموکرات.
نتانیاهو افزود: بنابراین فکر می‌کنم مسئله هویت دولت نیست بلکه سیاست‌هاست است و اکنون فکر می‌کنم سیاست ضعیف است و سیاست درست از نقطه نظر اسرائیل باید این باشد که علیه آن صحبت کند.
او در ادامه به سخنرانی‌اش در کنگره آمریکا در سال 2015 علیه توافق هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: به کنگره رفتم تا علیه رئیس‌جمهور وقت آمریکا صحبت کنم. این کار را از روی سرخوشی انجام ندادم، می‌دانستم که کاری بی‌سابقه انجام می‌دهم ولی این را هم می‌دانستم که بقای کشورم و به نظرم بقای بسیاری از کشورها در خطر بود، پس این کار را کردم، در فرمت سازمان ملل صحبت کردم، در مصاحبه‌ها ی بیشماری درباره آن حرف زدم هر کاری می‌توانستم برای بسیج کردن سنا و کنگره علیه آنچه که فکر می‌کردم توافق خطرناکی برای آمریکا، اسرائیل و هر کسی دیگری بود، انجام دادم. این کاری است که فکر می‌کنم اکنون باید انجام شود. اگر اکنون انجام شود، مردم توجه خواهند کرد.
نخست‌وزیر سابق اسرائیل مدعی شد که اگر اقدامات دوران او چه به شکل عملیاتی و چه در زمینه سیاسی و اقتصادی علیه ایران انجام نشده بود، ایران به زرادخانه اتمی با صدها و شاید هزاران بمب اتمی دست یافته بود و افزود: فکر می‌کنم اکنون زمان اقدامات بیشتر (علیه ایران) است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала