معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران: رئیس دستگاهی که در برابر رفع تصرف سواحل مقاومت کند، برکنار می‌شود

© Photo / IRNAسواحل خزر در استان گیلان ایران
سواحل خزر در استان گیلان ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران گفت: رئیس دستگاهی که در برابر دستورات قانونی رئیس‌جمهور مقاومت کند، از کار برکنار و رئیس دستگاه ملی هم به بازرسی ریاست‌ جمهوری معرفی می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صداوسیما، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران در گفتگویی درباره ناقص ماندن کار رهاسازی حریم ۶۰ متری دریا در سواحل جنوب کشور، گفت: بین استان‌های شمالی و جنوبی کشور تفاوت‌هایی وجود دارد، در استان‌های شمالی میزان تراکم جمعیت بیشتر از استان‌های جنوبی است و دستور رئیس‌جمهور ناظر بر رفع تصرفات بخش دولتی و اجتناب‌پذیر است.
وی افزود: آزادسازی تصرفات بخش خصوصی در استان هرمزگان شروع شده است و بخش اندکی از دستگاه‌های اجرایی تصرفاتی دارند که براساس پیگیری‌ها تا چند روز آینده این بخش‌ها رفع تصرف می‌شود.
قوه قضاییه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
آزادسازی ۸۰ درصد حریم رودخانه کرج در البرز
معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران ادامه داد: تصرفات بخش دولتی به دو بخش تقسیم می‌شود، بخش اول تصرفات تفریحی - اداری است که برطرف شده است و در استان‌های شمالی تقریباً صددرصد رفع تصرف انجام شد، بخشی از تصرفات دستگاه‌های اداری و سایر دستگاه‌های نظامی و انتظامی در راستای مأموریت ذاتی آن‌ها در صیانت از مرزها و تولید می‌باشد و بخش دوم در اختیار مردم است که آزادسازی تصرفات بخش خصوصی در استان هرمزگان شروع شده است.
مرتضوی خاطر نشان کرد: رئیس دستگاهی که بخواهد در برابر دستورات قانونی رئیس‌جمهور مقاومت کند، حتماً با او برخورد قانونی انجام می‌شود، بر این اساس رئیس دستگاه محلی از کار برکنار و رئیس دستگاه ملی هم به بازرسی ریاست‌جمهوری معرفی می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала