سقوط هواپیمای جنگی در تبریز + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرواز جنگنده "کوثر" در مراسم روز ارتش ایران
پرواز جنگنده کوثر در مراسم روز ارتش ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد: بر اثر سقوط جنگنده اف ۵ در داخل شهر تبریز علاوه بر ۲ خلبان یک شهروند نیز جان خود را از دست داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ‌محمدباقر هنربر افزود: بلافاصله پس از سقوط این هواپیمای جنگنده تمامی عوامل مدیریت بحران استانداری، آتش نشانی، اورژانس و سایر عوامل امدادی در محل حادثه حاضر شده اند و هم اکنون عملیات اطفای حریق در حال انجام است.
وی اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات موجود، علاوه بر یک شهروند تبریزی ، صادق فلاحی و حنیفه‌زاد ۲ خلبان جنگنده نیز در محل حادثه به شهادت رسیده اند.
هنربر با بیان اینکه خلبان این جنگنده با فداکاری و رشادت تمام مانع از بروز حادثه وسیع در داخل شهر شده است، ادامه داد: در حالی که منطقه سقوط هواپیما یکی از مناطق حاشیه ای و پرجمعیت شهر است، خلبان با تبحر خاص خود و رشادت و دلاوری هر چه تمام تر مانع از سقوط در مناطق مسکونی شده و به گونه ای جنگنده را هدایت کرده است تا محل سقوط غیرمسکونی باشد.
صبح امروز یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس در سالن ورزشی شهید علیپور بوده است.
بر اساس گزارش های اولیه هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرده که خوشبختانه مدرسه تعطیل بوده است.گفته می شود خلبان احتمالا به دلیل اینکه هواپیما در منطقه مسکونی درحال سقوط بوده ایجکت نکرده و جان خود را فدا کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала