گزارش و تحلیل

مجاهدین خلق و تکفیری ها در اوکراین چه کاری دارند؟

© Sputnik / Mikhail Markiv /  مراجعه به بانک تصاویر مجاهدین خلق و تکفیری ها در اوکراین چه کاری دارند؟
مجاهدین خلق و تکفیری ها در اوکراین چه کاری دارند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
اشتراک
نکته ای که درگیر و دار جنگ های لفظی بین غرب و روسیه در باره اوکراین نادیده گرفته شده بحث اخباری مبنی بر حضور عناصر وابسته به گروه های تکفیری مانند داعش و جبهه النصره و القاعده و چچنی ها و ایگورها و مجاهدین خلق و... در این کشور می باشد.
ظاهرا این جنگجویان به ابزاری عالی برای ناتو جهت محقق کردن اهداف و برنامه های خود در بسیاری از نقاط جهان تبدیل شده اند.
از جنگ بوسنی وهرزگوین گرفته تا لیبی و سوریه و عراق و یمن و افغانستان و قره باغ و ...
بحث های زیادی درباره حضور این مجموعه از جنگجوها مطرح بوده.
آنچه مشخص است آمریکایی ها و متحدینشان در ناتو موفق شده اند تعداد زیادی افراد بی هویت پیدا کنند که اگر کشته شوند کسی برای آنها گریه نکند.
مزدورانی که فقط برای پول حاضر می باشند هر کاری که از آنها خواسته شود انجام دهند و با توجه به اینکه اینها آموزش های نظامی مختلف را توسط آمریکایی ها و متحدینشان طی کرده اند و در جنگ های پارتیزانی متعدد شرکت کرده اند می توانند در میادین جنگی که نیاز به نیروهای زمینی جنگ خیابانی دارد از آنها استفاده کنند.
شهر لوهانسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
گزارش لحظه به لحظه از اوضاع متشنج در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک
ویژگی اصلی این مزدوران هم در این است که اگر احیانا موفق نشوند ماموریت خود را انجام دهند و یا شکست بخورند و یا کشته شوند نیاز به حتی مبادله آنها با نیروهای دیگر نیست و کشته آنها هم آنقدر بی ارزش است که حتی نیاز نیست از روی زمین او را بردارند، حتی در حد دستمال توالت هم برای آمریکایی ها و متحدینشان ارزش ندارند.
البته آنهایی که در جریان امور سیاسی درون آمریکا هستند به خوبی می دانند که آمریکایی ها پس از شکست مفتضحانه ای که در جنگ های خود در ویتنام و کره خوردند به این نتیجه رسیدند که باید به فکر جذب اینگونه نیروها باشند وبا اتکا به ایدئولوژی فکری متحد خود عربستان سعودی شروع کردند روی یارگیری از میان اینها کار کردن.
البته نمی خواهم خیلی وارد بحث های پراکنده بشوم اما به هر حال خانم هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق و بانوی اول سابق و کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده در کتاب خود با عنوان "تصمیم سخت" بر این نکته تاکید کرده.
پس از اشغال عراق آمریکایی ها نیروهای وابسته به سازمان مجاهدین خلق در این کشور را به استخدام خود در آوردند و با همکاری عربستان سعودی و اسرائیل کشور آلبانی را مجاب نمودند که پذیرای آنها شود.
در آنجا آنها تشکیلاتی که بیش از 5 هزار نیرو دارد تشکیل دادند تا در رسانه های اجتماعی موجبات جنگ رسانه ای بر علیه جمهوری اسلامی را فراهم کنند و آنهایی را که توانایی جنگیدن داشتند را استخدام کردند که به عنوان مزدور، ابتدا بر علیه جمهوری اسلامی، از آنها استفاده کنند.
با توجه به اینکه این مجموعه (وابستگاه به سازمان مجاهدین خلق) را عموما ایرانی تبارها تشکیل می دهند خوب به راحتی اینها می توانستند هم درون ایران نفوذ کنند و هم کارهای جاسوسی و تروریستی انجام دهند هم اینکه حتی در میان متحدین ایران در منطقه نفوذ کنند و خود را مثلا به عنوان ایرانی داوطلب برای همکاری با آنها جا بزنند و البته به ماموریت های جاسوسی خود بپردازند.
بعدها کم کم آمریکایی ها و متحدینشان احساس کردند خوب چرا از اینها برای محقق کردن اهداف خود در دیگر نقاط منطقه استفاده نکنند، که البته مشاهده کردیم از آنها در جاهای دیگر هم استفاده کردند و از وفاداری آنها هم بسیار راضی بودند.
حال به نظر می رسد آنها برنامه ریزی خاصی برای اوکراین و مناطق دونسک و لوهانسک انجام داده اند تا اینها اهداف آنها را محقق کنند و در میدان ورود کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала