سفیر ژاپن: آماده مدرن سازی بنادر ایران هستیم

© Photo / TASNIM NEWS AGENCY / MOSTAFA TEHRANIکازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران
کازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
اشتراک
سفیر ژاپن در ایران اظهار داشت: امیدواریم با لغو تحریم‌ ها زمینه حضور و از سرگیری مبادلات تجاری فراهم شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، کازوتوشی آیکاوا ظهر امروز در نشستی مشترک با علی رضا محمدی‌ کرجی‌ ران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار داشت: امیدواریم که با لغو تحریم‌ ها مبادلات دریایی و همکاری‌ های مشترک شرکت‌ های خصوصی ژاپن در این بندر از سر گرفته شود.
وی هدف از بازدید خود از منطقه ویژه بندر شهید رجایی را آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود برای تحکیم و تقویت هر چه بیشتر سطح روابط و همکاری‌‌‌های دوجانبه دریایی بین دو کشور عنوان کرد و افزود: بازدید از بندر شهید رجایی و دیگر بنادر ایران زمینه همکاری های مشترک دو کشور را در حوزه دریایی و بندری تقویت کرده و امیدواریم با لغو تحریم ها زمینه حضور و از سرگیری مبادلات تجاری فراهم شود.
سفیر تام الاختیار ژاپن در ایران با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه دو کشور ادامه داد: تقویت و گسترش روابط تجاری با ایران بسیار مهم و حائز اهمیت است و بندر شهید رجایی به عنوان بندری مهم در منطقه می‌تواند نقش مهمی را در توسعه تجارت بین دو کشور ایفا کند.
وی هدف از بازدید خود از منطقه ویژه بندر شهید رجایی را آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود برای تحکیم و تقویت هرچه بیشتر سطح روابط و همکاری‌‌‌های دوجانبه دریایی بین دو کشور عنوان کرد.
بزرگترین بندر تجاری ایران بعد از انقلاب توسعه یافت + فیلم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
بزرگترین بندر تجاری ایران بعد از انقلاب توسعه یافت + فیلم
آیکاوا با اشاره به بازنگری ژاپن در سیاست‌ های تجهیزات بندری خود طی سال‌های گذشته، توسعه دریا محور را یکی از مهمترین اهداف کشورش عنوان کرد و ابراز داشت: به دنبال آن هستیم هم راستا با هوشمندسازی بنادر همکاری خود را با کشورهای دریایی گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی با توجه به ظرفیت‌ های موجود خود می‌تواند زمینه ساز حضور سرمایه گذاران سایر کشورها شود، افزود: امیدواریم با رفع تحریم ها فرصت همکاری مجدد بین بندر شهید رجایی با شرکت های خصوصی از جمله خط کشتیرانی ژاپنی موسوم به NVK ایجاد شود.
سفیر ژاپن با اشاره به وجود فرصت های سرمایه‌ گذاری معرفی شده از سوی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز امیدواری کرد: به عنوان سفیر ژاپن مزیت ها و ظرفیت‌ های که در این نشست به آن ها اشاره شد را به مسئولان اقتصادی ژاپن منتقل تا زمینه همکاری های بیشتر فراهم شود.
علیرضا محمدی کرجی ران با اشاره به جایگاه بندر شهید رجایی به عنوان نقطه مهم کریدور شمال ـ جنوب تصریح کرد: سرعت در جابجایی کالا و امنیت بالا، باعث شده ایران به عنوان بهترین نقطه برای ترانزیت محسوب شود که بندر شهید رجایی به عنوان مرکز ثقل آن قلمداد می‌شود.
وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی از نظر پهلودهی کشتی های بزرگ لاینر، تجهیزات مدرن، گمرک تخصصی کانتینری و موضوعات دیگر بندر اول ایران محسوب می شود، گفت: درحال حاضر در این بندر کشتی‌هایی با 14 هزار TEU پهلودهی می شود و قصد داریم در ترمینال جدید کشتی‌ هایی با 18 هزار و 400 TEU را پذیرش کنیم.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به تحریم‌ های ظالمانه و یکطرفه آمریکا عنوان کرد: تحریم ها نه تنها فعالیت در بنادر را متوقف نکرد بلکه ایران با اتکا به دانش و توان متخصصان داخلی خود هم راستا با گسترش فعالیت های تجاری، توسعه زیرساخت‌ های بندری را به انجام رساند که اجرای طرح توسعه بندر شهید رجایی از جمله این اقدامات در اوج تحریم‌ها است.
محمدی‌ کرجی‌ ران تصریح کرد: ایران همواره از منافع شرکای اقتصادی خود حمایت کرده و منافع دیگر کشورها را جهت تقویت همکاری های مشترک حیاتی و حساس می داند، لذا با تبعیت از سیاست های ابلاغی وزارت امور خارجه و سازمان بنادر و دریانوردی در تهران آماده هرگونه همکاری با کشور ژاپن هستیم.
وی گفت: بی‌ شک کشور ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در موضوعات بندری و دریایی است و نیز به دنبال توسعه روابط دریایی و بندری و تقویت آموزش‌های دریانوردی با این کشور هستیم.
به گزارش تسنیم سفیر ژاپن را که سعید شعبان، رئیس نمایندگی وزارت خارجه در بندرعباس، یاسوکو نیشیمورا (رایزن سفارت) و ساتوشی ماتسوشیتا (دبیرسوم سفارت) همراهی می‌کردند، با حضور میدانی در بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی از نزدیک با امکانات، تجهیزات و فعالیت‌های این منطقه ویژه اقتصادی آشنا شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала