گانتس: باید مطمئن شد که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند

CC BY 2.0 / Israel Defense Forces / 20th Chief of Staff, Lt. Gen. Benny Gantzگانتس: باید مطمئن شد که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند
گانتس: باید مطمئن شد که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل بیان کرد: تمام اقدامات باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که ایران هرگز به سلاح هسته‌ ای دست پیدا نمی کند.
بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل، روز یکشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: باید تمام تلاش ها برای اطمینان از اینکه ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نمی یابد، انجام شود.
وی افزود: امضای توافق [برجام] تنها آغاز ماجرا است. باید گام‌ هایی برداشته شود تا اطمینان حاصل شود که ایران به غنی‌ سازی اورانیوم با زیرساخت‌ های اضافی ادامه نمی‌دهد. ضروری است که آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) به تحقیقات و نظارت دقیق [تاسیسات در ایران] ادامه دهد.
وزیر دفاع اسرائیل همچنین به اهمیت توقف توسعه موشک‌ های بالستیک ایران با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای اشاره کرد و افزود: تمام اقدامات باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که ایران هرگز سلاح هسته‌ ای ندارد.
در وین، در سوم ژانویه، پس از تعطیلات سال نو، دور هشتم مذاکرات با هدف بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برنامه هسته‌ای ایران به شکل اولیه و بازگرداندن آمریکا به این نشست چندجانبه از سر گرفته شد. این کار در قالب اعضای کمیسیون مشترک ایران و پنج کشور (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) و رایزنی جداگانه آنها با آمریکا بدون مشارکت ایران انجام می شود. اما ایران آماده مذاکره مستقیم با طرف آمریکایی نیست.
مذاکره کنندگان قبلاً توافق کرده اند که روند کار روی پیشنویس توافق را تسریع کنند. همانطور که انتظار می رود، دور هشتم ممکن است آخرین دور مذاکرات باشد، مذاکره کنندگان مصمم هستند تا فوریه ۲۰۲۲ کار را به سر انجام برسانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала