واکنش کاربران به فروش موی دختران ایرانی و قیمت‌گذاری‌های آن +عکس، ویدئو

© AP Photo / Ariana CubillosУчастница конкурса красоты "Мисс Венесуэла" во время подготовки в Каракасе
Участница конкурса красоты Мисс Венесуэла во время подготовки в Каракасе  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
اشتراک
خرید و فروش موهای طبیعی دختران در ایران سوژه بحث‌برانگیز کاربران در شبکه‌های اجتماعی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، چند سالی است که بازار خرید و فروش موی طبیعی زنان و دختران جوان در کشور ایران بسیار داغ شده و آگهی‌های این داد و ستد در صفحات مجازی مانند اینستاگرام و برنامه خرید و فروش "دیوار" به چشم می‌خورد که غالبا نیز موضوع بحث‌برانگیزی در میان کاربران در صفحات اجتماعی است.
این موها بیشتر به منظور استفاده در آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی خریداری و آنجا برای اکستنشن موی طبیعی و تولید کلاه گیس به کار گرفته می‌شوند. حدود ۸۰ درصد این موها به کشورهای اروپایی صادر می‌شود و بخش خیلی کمی از آن در خود کشور ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در بازار خرید و فروش موی طبیعی قیمت‌های ثابت وجود دارد اما از طرفی هم فضای رقابتی بین مراکز مختلف برقرار است که موجب می‌شود برای جذب افراد، قیمت‌های بهتری پیشنهاد بدهند. موها بر اساس وزن و اندازه قیمت‌گذاری می‌شوند. موها به صورت کیلویی خریداری می‌شوند و قیمت هر یک کیلو مو حدود ۶۰۰ هزار تومان است، اگر بر اساس اندازه باشد موی بالای ۵۰ سانت خریداری می‌شود و قیمت آن از یک میلیون تومان شروع می‌شود و حداکثر قیمت ۱۰ میلیون تومان است. قیمت مو بر اساس اندازه و حجم آن است، هرچه مو بلندتر و پرپشت تر باشد پول بیشتری هم بابت آن پرداخت می‌شود.
کاربران ایرانی فراوانی با مشاهده‌ی تصاویر مربوط به فروش موی طبیعی دختران جوان در فضای مجازی به این موضوع واکنش‌ نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند بسیار تاسف بار است که از یک طرف یک دختر باید به خاطر فقر از موهای بلند و زیبایش بگذرد و دیگری برای زیباتر شدن با پول آن موها را خریداری کند. کاربرانی هم خلاف این نظر را بیان می‌کنند و معتقدند همه دختر‌ها به خاطر فقر موهایشان را نمی‌فروشند و بسیاری وضعیت مالی خوبی دارند اما از آنجایی که موهای بلند و زیبا و سالمی دارند و از بلندی‌شان خسته شده‌اند وقتی آنها را کوتاه می‌کنند به جای دور ریختن این موها، آنها را می‌فروشند.
جمعی از کاربران هم با تعجب عنوان می‌کنند چرا باید برخی از دختران جوان کل موهای خود را در قبال ۶۰۰ هزار تومان، برای این مبلغ ناچیز و بی‌ارزش؟!
کاربرانی نیز عنوان می‌کنند موی سر دختر، تمام زندگی و احساسات و خاطرات نغمه‌های دخترانه اوست و آرزو می‌کنند در در هیچ جای دنیا هیچ دختری برای پول موهای خود را کوتاه نکند و نفروشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала