نخستین هواناو لاکچری جهان رونمایی شد +ویدئو، عکس

© AP Photo / Damian Dovarganesپایگاه فضایی شناور روسیه
پایگاه فضایی شناور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
اشتراک
شرکت "Von Mercier" اخیرا از اولین هواناو اسپرت و لوکس جهان که می‌تواند روی زمین و آب با سرعت ۶۰ مایل در ساعت شناور باشد، رونمایی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "هواناو" گونه‌ای شناور دریایی است که بر روی بالشتکی از هوای فشرده تکیه دارد. هواناو توانایی گذشتن از پهنه‌های گوناگون بر روی زمین و همچنین گذر از روی آب را دارد. هواناو، شناوری دومنظوره (آبی خاکی) است که به روش هوابرد و با استقرار روی بالشتکی از هوای فشرده به آسانی و با نیروی رانش نسبتا کمی روی سطوح آبی و خاکی حرکت می‌کند. هوای ورودی به هواناو، از طریق پروانه به زیرسازه و بالشتک‌ها منتقل و سبب خیزش یا بلند شدن وسیله از روی سطح و استقرار آن بر روی توده‌ای از هوای تحت فشار می‌شود.
برخلاف فراری، مک لارن یا بوگاتی، این رودستر جدید بر روی بالشتکی از هوا و در فاصه هفت اینچی از زمین حرکت می‌کند و با این کار به کاربران اجازه می‌دهد روی آب به راحتی و سریع حرکت کنند و حس فوق العاده‌ای را تجربه کنند. این هواناو که " Arosa" نام دارد، توسط شرکت "Von Mercier" که به افتخار مهندس و بنیانگذار بریتانیایی "مایکل مرسیر" (Michael Mercier) نامگذاری شده، طراحی شده است.
هواناو مذکور مجهزبه یک کاکپیت باز است و نحوه قرارگیری صندلی‌های آن به صورت پشت سر هم نیز همانند نحوه قرارگیری صندلی‌های جت جنگنده است.این وسیله دارای چرخ‌های عقب مخفی و داشبورد دیجیتال است و همچنین دارای یک سامانه انتقال قدرت هیبریدی-الکتریکی متشکل از یک موتور بنزینی است که نیروی سه موتورالکتریکی را تامین می‌کند و این در حالی است که یک باتری بافر نیز برق را برای مسافت‌های کوتاه‌تر ذخیره می‌کند.
شرکت "Von Mercier" برای شروع در حال ساخت ۵۰ مدل از Arosa است و امیدوار است تا تابستان سال جاری میلادی آنها را به فروش برساند. تاکنون حدود ۱۸۰ مشتری تمایل خود را برای خرید Arosa ابراز کرده‌اند. اگرچه قیمت آن ۱۰۰هزار دلار است، اما در صورت درخواست طراحی سفارشی، هزینه آن افزایش می‌یابد. اما از آنجایی که هواناوها معمولا در دسته قایق طبقه‌بندی می‌شوند، به طور قانونی نمی‌توان از Arosa در جاده‌های عمومی استفاده کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала